lördag 7 augusti 2010

...så rullade det iväg en fredag till...

Idag fyller jag 67 bast, men firar min 30-årsdag! Visst är det väl för bra för att vara sant. Om några timmar kommer kvinnan och trollen in med paket och sjunger trestämmigt att jag skall leva i 100 år. Sen skall jag skjutas och dränkas i champagne? Vad är detta? Kaffe på säng hatar jag, så det slipper jag. Skall det vara någonting i sängen skall det ha med sex att göra och då går det bra med jordgubbar och skumpa. Kaksmulor, flagor från wienerbröd och spillt kaffe, nej tack. En bra bok går också bra, ibland.
Redan idag har en del muntergökar startat firandet och det är alltid roligt att bli uppskattad av sina vänner och bekanta. Tänker nog smyga in i bingen och försöka stänga igen ögonlocken en stund. Håller på att lappa ihop lite bilder så jag kommer nog snart in med någonting att titta på. Att figurerna som jag lade ut förra veckan var gjorda av marzipan var det ingen som gissade rätt på. Inte ens mannen med bagaranlag i Eskilstuna eller sångfågeln Järnberg i Skövde. Trodde i min enfald att greven Vilgot von Axelklaff eller "Mannen med lodenrocken" skulle komma på vad och var statyerna fanns, men icke sa Nicke.
Vi synes och höres längre fram idag.
pappa B

Inga kommentarer: