tisdag 10 augusti 2010

Sista dagen att se de stora mästarna...

...ikväll skall "Skogarnas Konung" och kvinnan åka ner till Eriksbergs Konsthall och se på utställningen av resenansens stora mästare, And-there-was-light. Det är sista dagen och junior är mycket intresserad av inte minst Leonardo da Vinci. Både hans målningar och hans konstruktioner av allehanda uppfinningar. -Man får ju även se den nyupptäckta tavlan "La Bella Principessa" i original, det kan vara häftigt, sa han vid frukostbordet i morse.

Själv slutspurtar jag med nummer två av tidningen Innerstaden Göteborg och sedan blir det fiske för hela slanten igen. Givetvis har jag tänkt lämna in en V65 i eftermiddag och vinna de stora slantarna (hur nu detta skall gå till då alla mina hästar brukar strunta i att komma först). Men som sagt, fega pojkar får aldrig pussa vackra flickor. Den vackraste av er alla har jag här hemma och får pussa så mycket jag vill, så jag är lyckligt lottad. Båten skall förankras bättre och "Mannen med lodenrocken" kommer med kraftfulla doningar som gör ev. båtstjälare modstulna, även med en riktig avbitare i handen. Sedan har jag satt upp en bevakningskamera (mod. enkel från Kina)väl dold, som har rörelseavkänning. Kommer att lägga ut eventuella påhälsare här på bloggen samt i polisens tjuvarkiv. Smart va? Om det är lagligt, det skiter jag högaktningsfullt i. Det är inte lagligt att stjäla andras saker heller.
pappa B

1 kommentar:

Suzan sa...

oj, värsta schemat fyllt av aktiviteter! ha en toppendag!