söndag 8 augusti 2010

Nu skall ni få höra, kan detta vara sant så är det katastrof!

Mitt under pågående spaning efter vår lilla båt ringer en av våra bästa vänner och är max upprörd. Kolla nu, är detta sant och ingen skröna (jag har försökt få fram uppgifter från migrationsverket, men de värgrar att svara, så något skumt är det.) I ett litet samhälle på gränsen mellan Västergötland/Skaraborg bor det sedan fem år tillbaka en somalisk familj med fyra barn. Gubben i familjen har nu efter fem år blivit svensk medborgare. Då får familjen barnbidrag retroaktivt för dessa fem år? Räkna ut själva hur mycket pengar det blir. Är det så att alla invandrarfamiljer får detta den dagen de blir svenska medborgare? I så fäll är det dubbelt så djävligt att de svenska (läs.originalsvenskar)pensionärerna håller på att svälta ihjäl. Likaså utförsäkrade svenska arbetare utan jobb eller med långa sjukskrivningar bakom sig. Måste faktiskt sätta in en del av mina resurser på detta för skulle detta vara sant då blir det fan i mig snart inbördeskrig i det här landet....
Förmodligen tystas det i så fall ner rejält och även de grävande journalisterna i våra vassaste tidningar har försetts med munkavle. Vad vet du om detta, har du hört något om ett liknande fall där du bor? Nu är det fan i mig dags att börja lyfta på stenarna för att se vad som ligger och lurar där inunder. Glöm inte bort att det snart är val igen...
pappa B
Skicka en kommentar