onsdag 22 september 2010

För högt vatten och kraftiga vindar...

...det gjorde att fiskelyckan inte stod oss bi denna enkla tisdag. Både junior och jag fick gå hem utan ett endaste napp. Men ingen fara på taket, vi har abborrar i kylen som vi kan mumsa i oss på torsdag (det är våran fiskdag). Den lilla råttan dansade iväg hem till sina kompisar direkt efter skolan. Slängde in sin skolväska och hoppade in framför mig och ropade, jag sticker till Sara, hej då....jag har nyckel.
Har slappat och kollat på några gamla DVD som jag inte hunnit kika på. Nu är detta gjort och det blir "Länsman" som får ta över tittandet eller slängandet. I morgon blir det jobb i Biskopsgården igen. Skall göra några korta reportage där till tidningen som skall vara ute den 3 oktober, ganska stressigt med andra ord. Skall försöka visa en vacker bild avområdet som verkligen har en del fina pärlor att bjuda på. Området har ju fått en svart stämpel på sig men under den ytan finns det faktiskt en hel del bra grejer att titta på. Det är bara så svårt att plocka fram det..men jag skall försöka i alla fall.
Sov nu gott mina vänner, ovänner och ni som bara seglar förbi.
pappa B

Inga kommentarer: