onsdag 22 september 2010

Slut på politiken, nu satsar vi på hösten istället

Som jag tidigare förutspådde så skulle jag förmodligen få ta en del mindre trevliga konsekvenser av mitt öppna snack här på bloggen. Med den demokaratyiska syn som bedrivs i vårt land just nu så har detta infriats. För att inte mina lilla sambo och våra barn skall behöva klä skott för mina åsikter så stänger jag nu igen allt som har med politik att göra. Hädanefter kommer det bara att bli roligheter, vanlig skällning, resor och äventyr och god mat här hos mig. En mjukstart med den fantastiska ishavskatedralen i Tromsö får bli öppningen för resten av året. Batterierna är nyladdade efter en natts knackig sömn med vandrande barn lite här och där ömsom uppe ömsom nere, så är gubben på banan igen. Men...ögonen är öppna, den ålderstigna kroppen verkar fungera något så när och jag verkar höra det jag vill höra, så det skall säkert bli en bra dag även den här onsdagen. Var rädda om er och se er för när ni går över gatan.
pappa B

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bäste broder..!
Jo det är nog klokt att slutföra allt politiskt snack nu. Jag har mött samma reaktioner som du då jag öppet deklarerat hur jag har röstat i år. Trots att jag förklarat varför och hur jag har tänkt och sett på det, så har en del av mina forna vänner och bekanta vänt mig ryggen åt. Jag har blivit stämplad som rasist hos dom.
Tänk vilken makt media har. Om man tillräckligt länge och tillräckligt mycket skriver något om någon så börjar människor helt enkelt tro att det är sant. Detn är verkligen makt det..!
Nåväl.. jag har också slutat ge mig in i alla diskutioner som har med politik att göra. Var och en får bilda sig sin alldeles egna uppfattning om saker och ting.
Men... det skulle vara intressant att se hur långt solidariteten skulle räck hos gemene man om det börjar synas i den egna plånboken.
Nu återstår att se vad som händer och sker i riksdagen och i alla kommuner runt om i landet där den politiska flaggan har fått fler färger. Blev det inte som vi trodde så är det ju bara 4 år till nästa val igen, och då har vi ju möjlighet att påverka om vi vill..!
Ligg lågt broder..!!
BULLIS

pappa B sa...

Det samma min vän, vi får se vad tiden utvisar i detta, i regeringens och svenska folkets ögon sett, katastrofa val.

Anonym sa...

Lite synd, man såg fram emot "Besses" kommentarer men man förstår ju att det kanske kan drabba tredje man, kommer fortsättningsvis att följa din blogg dagligen och som jag sagt förut, stå på dig. Järnberg

pappa B sa...

Tack för det "Lill-Danne"