tisdag 7 september 2010

Så tar vi oss en tur upp till Nordkap innan vi lägger oss!

Har du aldrig varit uppe på Nordkap så tycker jag verklige att du skall bege dig dit innan du fäller ihop vingarna. Denna fantastiska plats med sin enastående midnattsol, sina dimmiga kvällar ibland, dimmigt så du knappast ser handen framför dig. Jag har varit där fem gånger, kvinnan två och i fjol tog jag hela familjen med mig. Här är en liten kortis från klippan, klockan är 00.00, en del firade med skumpa, vi drack kaffe och CocCola och filmade i stället. Var så god!
pappa B

3 kommentarer:

Beppan sa...

Ja - Nordkap är en upplevelse! Jag har varit där två gånger. Den första i kanonväder - strålande midnattssol. Mäktigt!
Den andra gången dimmigt och råkallt trots att det var mitt i sommaren. En upplevelse det också... Det finns ju mycket annat på ön att göra och uppleva förutom själva klippan. Besöka Lunnefågelkolonin vid Stappan t ex.

pappa B sa...

Jäpp, här byter väderleken skepnad på ett par minuter. Men visst är det vackert?

Anonym sa...

Typiskt nordliga breddgrader, det gör det även på Storlule utanför Björna, strax ovanför Luspebryggan, kav lugnt ena minuten svår storm nästa. Järnberg