tisdag 12 oktober 2010

Äntligen en egen utgång på nätet...vilken lycka

Idag behöver jag inte slåss med juniuor för att få några timmar vid burken. Nu har jag full sprutt på min egen (dator alltså) och jag sitter nu fastlimmad inne i skrubben, klädkammaren, som vi gjort om till pappa B:s lilla datarum. Tillgång till scannern, alla hårddiskar (fem stycken) och lugn och ro, vad kan jag mer begära. Även närheten till vinstället får ses som en extra bonus. Hösten i sin fullaste prakt. Den här bilden tog jag under min långpromenad igår. Visst tusan är det väl vackert och med fisket som intresse så rycker det i armarna när man ser en sådan här syn ute i naturen. Idag var det 0,6 grader när trollen gav sig iväg till sina skolor. "Prinessan" till Katolska som ligger i Örgryte och "Skogarnas Konung" till Vittra, som ligger mitt i centrum vid Kronhusparken. De åker spårvagn och buss men det fungerar väldigt bra.
P-fika med Hasse om två timmar och så en promenad ut i skogen. Sedan blir det Biskopsgården och lite jobb i eftermiddag. Har några kontakter där som jag måste nysta upp.
Gud vad livet är underbart när det tekniska fungerar.....
pappa B

Inga kommentarer: