onsdag 20 oktober 2010

...en liten fågel kvittrade i mitt öra....

När skatan lyfter är det fara å färde och nu tror jag att ett av spökerna får slita av sig lakanet och kliva ut i ljuset. I vår by fanns det en vild yngling med både moppe och MC och han hälsade på i de flesta dikerna mellan Jokkmokk-Gällivare de gånger han var bilburen. Lasse Sjöstrand är du en av de som gömmer sig, så sitter du nu i håven! Jag sänder ett tack till Vilgot von Axelklaff som genom ett idogt arbete hemma på godset i Häslingland kommit fram till detta. Att ha blåblodiga bekantskaper kan vara f-n så nyttigt i vissa situationer..
pappa B

"Leat go nuollan gápmagiid?"

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt lakan sitter stadigt på
Besse kolla med Tobbe om Han kommer ihåg att Han bärgat någon ur en snödriva med grisbilen
Ghost

Anonym sa...

Fråga kan Du lita på att den som tipsar om någon annan inte är ett spöke själv och lägger ut villospår.
tror att Lasse hade en röd cresent eller monark som Hans bror senare tog över alltså inte en svart puch

Ghost

pappa B sa...

..du är säker du din rackare. Men jag skall ta dig snart, vänta bara...

Synnøve. sa...

Ingen fångst ännu alltså....
Du får skärpa dig nu Pappa B hihi.
Klems igen.

Aimogreven sa...

Lasse hade en supertrimmad Monark. Sedan köpte han en Triumph Tiger 120 super Amerika. Jag tror ni yrar om svarta Puchar vad jag vet fanns det två och dom hade Leif Pakkala och Rolf Karlsson (Herrlin) men dom var maronröda. Bägge hade hoj Guldpilar men som vanligt dom slutade som alla andra en riktig motorcyklist är en evig motorcyklist.

Anonym sa...

Tror ej Greven kommer ihåg så mycket om Porjus som dessa gör, keep on hunting, mycket roande. Järnberg

Aimogreven sa...

Hörru Järnberg det jag skriver är jag bombsäker på speciellt Pucharna trimmade en av dom hemma i garaget. Hojen är jag oxå säker på för den finns kvar i Jannes ägo än idag..

pappa B sa...

Bra...fortsätt tjata ni så kanske vi kan spåra lakansfigurerna. Ni måste ju ha färskare minnen ni två småpojkar än jag som drog iväg innan ni knappt börjat skolan Det öär bra att ni triggar spökerna för snart kommer en av dem (förhoppningsvis bägge två) att trilla dit. När jag åkte moppe så var det bara Tord Eliasson (röd Puch) och Olle Wennberg (svart Puch) sen kom det några till men där har en minneslucka uppstått och jag ger mig f-n på att det är där, i minnesluckan, som åtminstone ett av spökerna sitter och flinar.

Skatan sa...

Skatan har inte följt din blogg på ett tag .. det kanske du redan har märkt ... och fattar ingenting vad beträffar spökena som figurerar här ... men en sak är i alla fall säker:
När Skatan lyfter är det fara på färde :-)

Men lugn bara lugn ... Skatan är där hon är ...

Kram!