torsdag 21 oktober 2010

Första snön och jag drar till Ullared...

Burrr....-5,8 grader och 20 minuter över tio, just när jag kom hem efter motionspromenaden, började det snöa. Små hagel rättare sagt. Men det är ju bara så den här tiden på året. Skitväder, rusk och kyla så det är ingen att förfäras över.
Idag skall lilla Hasse, hans hund Stina och jag åka till Ullared. Rapport från eländet kommer +redovisning av gjorda inköp. Två saker jag fårr order om är plastpåsar 3 och 5 liters samt C-vitaminer. Vad det blir sen, det får vi se...
Jag hoppas att spöket har plockat fram ett 30-tal ledtrådar (minst) och att jag nu får hjälp av det avslöjade spöket :o)
pappa B

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade Georg Sandgren Albert Otvall och Lars Pirak som slöjdlärare men inte samtidigt

Ghost

Caroline sa...

hadet så kul i ullared :)

chili sa...

é det varmare i ullared?:)

pappa B sa...

Caroline, jag har gjort världens snabbaste besök i Ullared. Kompisen fick släpp när han såg alla tanter med sin kundvagnar. Han gick ner i källaren köpte en flytoverall, upp och hämtade fem par strumpor och tre par kalsingar sen sa jag sticker till bilen...
JAg handlade färdigt men kände pressen så det blev den absolut snabbaste och billigaste Ullaredsresan för min del..Ha,ha en del karlar gillar inte affärer, men det gör jag!

Chiligrabben, hej mion vän. Jo fan i Ullared är det alltid hett, åtminstone i kassaköerna :o) Kul att du är med mig.

Spöket, sista terminen hade jag Pirak men de andra känner jag inte till. Ja, jag vet nog vilka de är. Alvar Ottvall var en liten snäll, men svartmuskig typ, var han inte lita halt också eller är jag fel ute?Såå.du är nog ett år ungre än mig du din skurk?

Aimogreven sa...

Besse kolla länklen jag har på Fejan för flytunderkläder det är helt super. I dom kan man röra sig och jobba men flytoveraller är värre.

pappa B sa...

Aimogreven, jag skall göra det senare i kväll. Både grabben och jag behöver nya kläder för pimpelfisket. HA en ålderdomlig skoteroverall med lufthål lite här och där, den behöver kasseras helt enkelt.

Aimogreven sa...

http://www.thermotic.se/