söndag 17 oktober 2010

God natt alla mina vänner...

..Ungefär samma känsla, som när havet bröt loss nere vid Kap Horn, hade jag igår och idag. Gamla minnen radades upp slog till och försvann som vågorna i havet. Vi var där med dragkampsförbundet för att snacka VM i Sydafrika. Det var spännande och stort. Det blev det när "The Ghost" dök upp här på bloggen med. Spännande, skulle han (jag tror fortfarande att det är en man) svara på några frågor som avslöjade honom. Jag tror jag var nära, men.... Ni Porjusbor som eventuellt hängt med, men inte visat er kanske redan har listat ut vem han är. Då är ni duktiga. Själv försöker jag hålla mig ajour med Porjus så gott det går. Känner själv att jag tappat bort stora delar, nästan hela 70- och 80-talet är en enda stor vit fläck. Visst det finns små spår som man kan följa en bit. Alla ni unga Porjusbor, ni som satt på pottan och löste världsproblem då jag stack 1960 ni är stora familjefäder med barn och barnbarn idag. Alla ni, eller de flesta av er i alla fall, ni känner igen mig men jag känner inte igen er. Inte förrän ni berättar, då hoppar poletten ner. Som tur är så har jag fortfarande väldigt många vänner kvar, även om de inte bor hemma idag. De är utspridda lite här och där i och utanför landet. Jag låter en bild från Sydafrika bli nattvinjett här på bloggen. Vi är på väg in till Johannesburg efter en het afton på en krog uutanför stan. Taffelberget reste sig som vägg i fjärran när solen gick ner. det blev kö och jag han krångla mig ur taxin och ta en bild innan de bakomvarande bilisterna hängde sig på signalhornet...
Idag har jag släppt dragkampen och andra gubbar har tagit över posten som ordförande. Men... de gamla landslagskillarna, som plockade hem allt som gick att vinna i samtliga klasser, de håller kontakt med mig och vi träffas ibland för att knäcka någon hylla i baren på Hard Rock Café i Göteborg. Goa gubbar, hela gänget.
Nu kryper pappa B ner under täcket. Lilleman han sover redan och någon gammal krigsfilm surrar i platt-TV:n Släcker ner och ser fram emot en nya dag. Förhoppningsvis en lika trevlig dag som i dag. Sov gott alla mina vänner, var än i världen ni befinner er. Tack för att ni finns och var rädda om er. Kram
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Lyd Din dotters råd så kanske Du kan klura ut en del. Tycker själv det är ganska roligt då Jag ser Dina vilda gissningar. Här får Du en ledtråd någonstans i Din blogg står Mitt namn