torsdag 14 oktober 2010

Har hunnit svammla på facebook också...

Det blev ett snabbt och bra möte. Tid plats och typ av bilder är klara och nu skall det bara bli en dag med ett väder som passar. Kommer att bli en kombination av färg/svartvitt som ligger lite i tiden idag. Skall bli spännande, för det är en vild liten dam det här. Lite pitbull över henne. Appropå hundar ja. Härom veckan var jag och kvinnan ute på en promenad då det plötsligt dök upp en medelålders sjukpensionär, kvinna, med fem nakenhundar i fem koppel + en svart större blandras försedd med en munkorg i metall. När vi passerade hade hon ett saligt trassel med alla nakenhundar som sprang åt alla håll. -Har du problem sa jag. Då kom blandrasen med munkorgen farande med full sula. Han gick upp och slog munkorgen i armen på mig. Jag kände det på mig så jag var faktiskt beredd. Då kom han en gång till och jag parerade så att han åkte på röven in i skogen in i skogen. Jag tog ett steg framåt och ställde mig framför hunden. -Kom en gång till din hunddjävel så skall jag strypa dig ditt rövhål vrålade jag. Nakenhundarna frös fast på stigen, Kärringen vrålade som en stucken gris -HOTAR DU MIG TILL LIVET, skrek hon. -Dig skiter jag i, det är hunduslingen jag menar, avliva idioten innan han flyger på och skadar eller skrämmer livet av något litet barn, sa jag. Hunden böjde ner huvudet och gick undan. Sen gick vi. Har inte sett dem sen dess... Hoppas den saten är avlivad!
Tjejen som är figurant på bilden här ovan, tagen under NM i skydds 1993 är en riktig tuffing. Hon räds varken anfallande hundar eller fan själv. Snygg är hon också, så de så.
pappa B

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Eftersom jycken hade munkorg så var nog inte av den snällaste sorten och borde så bestämt varit avlivad. De är farliga och kan skrämmas rejält.
Synd du inte anmälde damen med nakenhundarna....

Nu ska jag gosa lite med min hund. Min och min då, men hon tror hon är min. Det är hyresvärdens. De är hemma en dag nu. De har varit ute och jagat älg sen den 5 oktober. Så det är skönt med en vilodag.
Hat gött.
Synnöve.

pappa B sa...

..det är tur att det är hunden du kelar med och inte grannen :o) Kul att du är på banan igen Synnöve Klem!