lördag 16 oktober 2010

...här missade man 229 kronor!

Ja, för 15 kronor plus en tvåkrona i inlämningsavgit kan man inte kräva mer. Men det blev ingen ny sportbil, ny villa eller Lyxkryssning i Stilla havet den här gången heller. The "Ghost" har tydligen fastnat bland sina gäster vilket har gett mig lite andrum i jakten på vem han eller de är som dribblar med mig här på bloggen. Kvinnan och "Prinsessan" har åkt till Jerusalem och vi är ungkarlar och spelemän, "Skogarnas Konung" och jag. Skall nu försöka göra iordning kräftorna som han och jag skall smörja kråset med om en timme...
Hänger ni med senare ikväll? Tack för det.
pappa B

"Medan man sover går fisken i ryssjan"

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej smörj kråset med havets gobitar. Det är väl länge sedan Du åt ädelfisk skulle tro att Greven försörjed Dig efter fiskarfänget.
Ny fråga
Vad hette Porjus Ishockeyklubbs Coach

pappa B sa...

Bor du forfarande kvar i Porjus?
Vad heter Tobban Alms syrra?
Vem bodde hos oss när jag gick i småskolan?
Var jobbade jag när jag var hemma?
Var ni många syskon?
Vågar du svara? Ditt spökskrälle
:0)
Har vi varit ute och "rullat hatt" tillsammans?
Vet du vem Lennart Sponton är?

pappa B sa...

Kommer inte ihåg om det var gubben Wallbing, han var ju idrottens guru i Porjus...
Nja där slog du en bom, greven och jag har aldrig fiskat tillsammans, inte fisk i alla fall :o)
Appropå sevitriserna på Mossberg så har det inkommit rapport att Både Blenda och Inge-Gerd Öman samt Ove Törnqvists förebild Dagny serverat där. Var du född då Dagny var servitris?
Jag förmodar att gästerna gått hem nu....

Anonym sa...

Jag vet att du jobbade som väktare ett tag.
I Metodistkyrkans lokaler bodde väl en som gick under nmnet "Jesuiten" eller ???

pappa B sa...

Väktare, vars då? Stämmer väl med "Jesuiten" men det var inte han som var bagaren? Och prästfamiljen med hund, kom igen nu. Då det gäller frågesporten leder jag skyhögt.

pappa B sa...

Bor du forfarande kvar i Porjus?
Vad heter Tobban Alms syrra?
Vem bodde hos oss när jag gick i småskolan?
Var ni många syskon?
Har vi varit ute och "rullat hatt" tillsammans?
Vet du vem Lennart Sponton är?

Du kan alltså inte svaren på de här frågorna?

Anonym sa...

Du kommer väl ihåg att du var en av de som ofta fick åka med Sten Forslund i hans Opel till Gällivare på dans. Jag åkte också med i detta gäng några gånger. Fast du var ju "lillpojken" i gänget. Du kommer väl ihåg Sten, han som boxades i Porjus I K nere i Gamla Skolans lokaler.
;-)

Anonym sa...

Hej
Ny fråga vad hette loppet mellan Jokkmokk och Porjus vad hände med Vassberg och Gunde Svan när de åkte?

Ghost

Anonym sa...

Skidloppet mellan Jokkmokk-Porjus hette Vargrännarloppet.
Vad som hände med Vassberg kommer jag inte ihåg, men Gunde Svan sket ner sig i byxan under loppet.
Jag har själv deltagit 2 gånger.

;-)

pappa B sa...

"Purkan" kommer väl alla ihåg men nu blir jag lite brydd. Tror du inte att jag vet att loppet heter Vargrännarloppet? Kommer du ihåg vilken bil "Purkan" hade före Opeln? och du har inte svarat på mina frågor än!

Ha,ha hjälp på G????