måndag 25 oktober 2010

Idag har jag tagit mig vatten över huvudet!

Jag lovade vid ett svagt ögonblick att jag skulle ta tag i lite av städningen här hemma den här veckan. Bara för att underlätta lite för min hårt arbetande kvinna. Ju mer jag börjar tänka på detta så ju mer bekymrad blir jag. Att städa är inte min grej. Nu råkar det vara så att en av de gubbar jag brukar surra med nere på Angereds centrum började snacka städning idag. -Jag har ringt efter städhjälp, det ser för bedrövligt ut hemma hos mig. Jag får ingen ordning på det! Det var i det ögonblicket jag kom på att jag hade lovat att hugga i med det jag också. Detta med städhjälp kanske inte är en så dum idé. Under tiden skall jag plocka fram dammsugaren och köra ett par varv, sen ringer jag kompisen och kolla upp lite hur det hela fungerade. Jag återkommer med dammvippan...

Mii neagut jámas dáppe!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då ska jag spä på med en liten krånglig historia..!

- Stackars dig, sa
psykiatern. Kan du berätta för mig varför du dricker så mycket?

Jag ska försöka och förklara det hela, sa patienten Jag blev
förälskad i en änka som hade en vuxen dotter.

Jag gifte mig med änkan och strax där efter gifte sig min far med min styvdotter. Då blev min fru och jag svärföräldrar till min far.

Efter en tid fick min styvmor, alltså min frus dotter, en son. Den
pojken blev naturligtvis min bror, eftersom han är min fars
son.

Men han är också son till min frus dotter och därför blir min fru
pojkens mormor och jag blir morfar till min bror.

Så fick min fru och jag en son, som blir min fars svåger. Min sons
storasyster är ju även hans farmor - eftersom min far är hans farfar.

Min far är alltså mitt barns svåger eftersom hans syster är min
Fars fru.

Jag är alltså bror till min egen son. Min son är min farmors bror-son och jag är farfar till mig själv.

Jag är bror till min far och samtidigt både son och far till honom.

Min fru är min styvmor, mor, svägerska och styvdotter. Jag är far och son till mig själv!

- Tack, sa psykiatern. Jag förstår att du dricker. Fortsätt med det.

BULLIS

pappa B sa...

..jag tar mig omgående en stor wirre!

Anonym sa...

När och var i Porjus skedde den första seriekrocken

Ghost