söndag 17 oktober 2010

Lilla Mia-Marie badar i en hink i Porjus

..on har suttit i mitt knä en gång, men jag kan inte säga var för då bränns det för mycket, sa spöket? Jag antar när det var då Mia var i den här åldern och vi hälsade på hos farmor och farfar i Porjus. Om det är på äldre dar så har jag noll koll i vilka knän hon suttit.
Det var inte Benny Sundström och inte heller Lennart Nilsson, om de nu inte bluffar givetvis. Vem bland alla som jag nämnt i min blogg kan ha haft min äldsta dotter i knä, känner till väldigt mycket om mig. Kan det vara min kusin Thorbjörn i Vuollerim? Men har jag nämt honom i bloggen? Tror inte det.
Ja mina vänner en sak är säker jag blir fan i mig inte klokare av de sk. ledtrådar som så sakta börjar dimpa ner i kommentarboxen. Jag vill ju egentligen inte ge upp, även om det ser mörkt ut. Väldigt tidigt trodde jag på Åke Johansson och Alf "Elvis" Andersson och de är inte helt borta ur bilden ännu. De två pekade jag ju ut väldigt tidigt. Åke han har bra koll på den här gubben och hans gamla barn, vi röjde en del där hemma i ungdommens vår. Jag har nämnt honom i bloggen också. Men det har jag även gjort med Alf....Vi har också röjt hemma i byn, han har haft Mia som liten i sitt knä. Han är nog en av de som har bra koll på byn och alla de gubbar vi snackat om. Vi lirade liksom i samma division. Jag tror lika förbannat att det är du, Alf Fitzgerhald som spökar, är det inte så? Det är klart att det är taskigt att avslöja sig nu, för jag tog dig ju i så fall väldigt tidigt. Kom igen nu...
pappa B
Skicka en kommentar