söndag 17 oktober 2010

Lilla Mia-Marie badar i en hink i Porjus

..on har suttit i mitt knä en gång, men jag kan inte säga var för då bränns det för mycket, sa spöket? Jag antar när det var då Mia var i den här åldern och vi hälsade på hos farmor och farfar i Porjus. Om det är på äldre dar så har jag noll koll i vilka knän hon suttit.
Det var inte Benny Sundström och inte heller Lennart Nilsson, om de nu inte bluffar givetvis. Vem bland alla som jag nämnt i min blogg kan ha haft min äldsta dotter i knä, känner till väldigt mycket om mig. Kan det vara min kusin Thorbjörn i Vuollerim? Men har jag nämt honom i bloggen? Tror inte det.
Ja mina vänner en sak är säker jag blir fan i mig inte klokare av de sk. ledtrådar som så sakta börjar dimpa ner i kommentarboxen. Jag vill ju egentligen inte ge upp, även om det ser mörkt ut. Väldigt tidigt trodde jag på Åke Johansson och Alf "Elvis" Andersson och de är inte helt borta ur bilden ännu. De två pekade jag ju ut väldigt tidigt. Åke han har bra koll på den här gubben och hans gamla barn, vi röjde en del där hemma i ungdommens vår. Jag har nämnt honom i bloggen också. Men det har jag även gjort med Alf....Vi har också röjt hemma i byn, han har haft Mia som liten i sitt knä. Han är nog en av de som har bra koll på byn och alla de gubbar vi snackat om. Vi lirade liksom i samma division. Jag tror lika förbannat att det är du, Alf Fitzgerhald som spökar, är det inte så? Det är klart att det är taskigt att avslöja sig nu, för jag tog dig ju i så fall väldigt tidigt. Kom igen nu...
pappa B

11 kommentarer:

pappa B sa...

Hörru spöket! Har du träffat min andar kvinnan och min nuvarande?

Anonym sa...

Din första kvinna vet Jag inte om Jag träffat. Din andra såg Jag 2009 tillsammans med DIna barn. Jag har aldrig haft någon av Dina barn i Mitt knä.

Ghost

Anonym sa...

Kommer Du ihåg när ångloket körde in i långselebron

Ghost

pappa B sa...

..ja nu kan jag med klarhet fastslå att det är MINST två spöken som irrar omkring här. "Ghost" som jag tror är originalspöket har träffa min nuvarande kvinna och våra barn. det måste ha skett uppe på 100-års jubileumet...
..det andra spöket kände till min första kvinna, hade haft min äldsta dotter i knä. Henne hade "Ghost" inte en susning om?
Finns det flera varianter på spöken så var snälla att kommentera en efter en med sign, så jag vet vem av er jag försöker avslöja.
Kan det vara Mauno nere i Umeå som är med och spökar, nej det tror jag inte det är väldigt långsökt...
Nu skall jag börja göra iordning en skinkstek till junior och mig, så spökerna får fladdra fritt här på kommentarsidan ett tag. Ni kanske skall spöka ihop er för nu kan det ju vara två av olika kön..satans också vad krångligt det här börjar bli!

pappa B sa...

Jodå, jag tror faktiskt att jag har en gammal bild i något av mina neg.album på ångloket. HAr inte kommit så långt med min scanning. Conny Eriksson i Jokkmokk, nää fan heller det är änu mer långsökt. JAg antar att det är betydligt lättare än det jag känner nu, djävla pajazar...;o)

Anonym sa...

Jo, du har så rätt så ! Det är två spöken som fladdrar runt i dina tankar.
Jag är spöket med ;-) som hållit din lilla dotter i knät en gång. Hon var kanske något äldre då än på bilden, men inte mycket äldre. Dina andra kvinnor känner jag inte till eller har träffat.
Du har frågat en gång om jag vet vad din far hette. Jo, visst vet jag det. Han hette Ragnar och hade en gång i tiden varit järnvägsrallare. En stor kraftkarl, som på äldre dagar fick betala priset av hårt arbete med en värkande kropp. Tror din mor hette Elsa (inte helt 100% säker där).

;-)

pappa B sa...

;-) spökrackare, det var helt rätt. Du skriver väldigt välformulerat din skurk så det kan väl aldrig vara Kjell Pedersson även det en riktig luring, med en räv bakom varje öra...
men spöket "Ghost"ja sitter här och börjar allt mer likna en fiollåda i nian, eller fågelholk kanske är mer rätt.

Anonym sa...

Nja, du är inte så nära lösningen ser jag. Det är inte Kjell P som du tror.
Vi moppegrabbar sågs många kvällar nere vid Porjusselets hållplats nadanför Jakobssons affär där vi tjusade med flickorna och drog på en cigg. Men jag tror att varken de eller jag fastnade för det där med att röka. Inte jag i a f. Jag tror också att du var med då vi ett helt gäng killar åkte på våra moppar till Jokkmokk och campade några dagar nere på Notudden. Kommer inte riktigt ihåg om du var med då. Men du åkte på en HUMLAN från NSU. Stämmer det ?

;-)

pappa B sa...

Humlan, DKW annars var det rätt. Olle Wennberg kan det omöjligtvis vara. Tord Eliasson med sin röda Puch. Våra moppar då är du en kille också? Kan fan i mig vara Tord som är här och spökar. Då har jag ju nämt dig i bloggen för jag berättade att du stoppade tummen i hålet där man spänner kedjan... Men du har ALDRIG träffan några av mina barn Näää...fan det är inte du heller. Röker, nej det finns andra sätt att dö på.

pappa B sa...

Tusan hakar är det Knobbe, alias Kjell Nordmark som sitter i Skövde och gäckar mig...Det kan det faktiskt vara

Äldsta sa...

Farsan: Ghost har visst nämnt mig längre ner...han vet att jag gick i skolan i Vimmerby på 80-talet!

Hur han nu vet det?