söndag 14 november 2010

Dags att intaga ryggläge...

"Prinsessan" sover hos kompisar, mamma sover i soffan och "Skogarnas Konung" ligger och snusar i sin säng. Småpengar på travet, men det blev utdelning i alla fall. Vår fina "Belmondo" står fortfarande kvar ute på parkeringen.
I Alingsås har de en massa olika spelordningar på travet, System för 500, 200 och 100 kronor i veckan. Då gäller det V75. Jag har lekt med tanken att gör något liknande här på nätet. Till exempel ett 10-andels system för 100/andel. Man anmäler sitt intresse till mig, jag sänder över mitt kontonr. De spelare som vill vara med betalar in 100 kronor på kontot och jag SMS:ar ut raderna på lördag förmiddag (lämnar in sent med tanke på ev. strykningar)En förutsättning är att vi blir 10 spelare. Eventuell vinst delas på 10 och överförs till spelarnas konto. Är det någon av er som skulle våga testa detta? Det är så man gör i Alingsås, där ringer man en telefonsvarare och får sin rad uppläst, men jag sänder gärna ett SMS med raden direkt till spelarnas telefoner. Det hade varit roligt att testa en vecka i alla fall, vad säger du?Jag avslutar med en upoprörd bild från Kapstaden. Det här upprörda havet fotograferade jag en sen eftermiddag då vi promenerade längs med stranden in mot centrala stad. Lika ruggigt + att det är kyligare här i Angered just nu. Friska vindar och slask. Goder natter alla mina vänner
pappa B

"Unga människor vet inte vad ålder är,
gamla glömmer var ungdomen var".

Inga kommentarer: