måndag 15 november 2010

Genmanipulerade tomater och baconfläsk!

Detta skall föreställa tomater. Gemanipulerade och gjorda på ljusstumpar från Liljeholmens nedlagda fabrik i Moldavien, med tillsats av färgpulver från Jotun och deras förträffliga väggfärg avsedd för damernas rum. Ni vet den som inte lämnar några repavtryck när man håller fingrarna på väggen!
Till dessa små röda krumelutter skall jag steka rejält med baconfläsk, (genmanipuleade grisar med tillägg av fisk från Östersjön)finhacka lite salladslök, dänga på en stor klick med chilisås,( gjord av linolja och smaksatt med röd peppar från Indonesien och ihopskyfflat lättmargarin från Arla) koka några små röda potatisar (Cherie heter dom). Stjälpa i mig ett stort glas kallt kranvatten utan frukt. Sätta mig ner och bara mysa. Ja, jag äter först givetvis annars blir ju maten kall, fattar ni väl. Hänger du med "Länsman"? Det är för härligt att vara pensionär och har hela långa dagar utan att göra någonting, bara vänta på den 19:e då det rasslar till i börsen och man kan åka ner till stan och fröjda lite. detta är avklarat på fyra timmar sedan är bidraget slut och vi börjar om från ruta ett igen.

Fick även ett allvarligt samtal från min gode vän och vapenbroder greven, Vilgot von Axelklaff som förundrade sig, liksom jag över att denna fru Sahlin, som han så vackert och diplomatiskt uttryckte sig, kunde ha mage att berätta för pensionärerna, arbetslösa och sjukskrivna plus resten av svenska folket om hennes enorma fallskärm.

pappa B

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett hat Jag fått lära Mig genom livet och det är att det finns alltid de som har det bättre, men man kan ju hoppas att det inte finns de som har det sämre ie det hjälper inte vara avundsjk det mår man mest illa om själv detta med tanke på de två sista inläggen Du gjort

Ghost

pappa B sa...

Kär spöke, nu börjar du svammla rejält. Jag mår bara bättre och bättre för varje år, avundsjuk har jag vait många gånger men inte farit illa av det eller gjort andra människor illa. Däremot har jag alltid stått upp för det jag tror på och i fallet Mona Sahlin så är jag från hjärtat glad att kärngen nu avgått. Om det gick, så ösnkade jag att alla i den socialdemokratiska toppen avgick. Jag har alltid sagt vad jag tycker och tänker och vågar stå för detta, det finns det högvis med bevis på, inte minst bland mina vänner..
Detta med ditt tänk, kanske ger en ny ledtråd, vi får väl se.... Det skulle vara mycket roligt om du vågade krypa fram under lakanet

Anonym sa...

När man möts av beskedet att Mona Sahlin får 14 (fjorton) millioner i avgångsvederlag sk,"fallskärm" PLUS, den pension som tillkommer,uppskattningsvis ca: 60 till 70 000 tusen kronor i månaden livet ut! Man ju minst sagt upprörd!
Hon reprecenterar ett parti som påstår sig att stå på dom små och fattigas sida! Jo pyttsan!
Moderaterna kallar sig själv för "Det nya arbetarpartiet" och då får väl sossarna ta epitet " Dom nya kapitalisterna"!
Man förstår att det kokar inombords för många gråsossar som trott i alla år på idiologin,men som under åren lopp fått ta del av tidningsrubriker som fylla,mygel,och konstiga lägenhets och husaffärer för att nämna några av allt mygel!
Det ska bli skönt att slippa se hennes hårt sminkade och jämt flinade ansikte,hon kan rulla sig i guldet bara hon försvinner!

Curre Canin!

pappa B sa...

Tack för det Curre Canin!