söndag 14 november 2010

Man kan bli överaskad för mindre...


Kolla bara på den här bilden. Den tog jag för 25 minuter sedan med min iPhone4 utanför Liseberg. Helt fantastiskt, vem hade trott detta för 5 år sedan? Sen piggnade von Axelklaff till och masade sig iväg för att leta efter sin riktiga dyrgrip bland Ambassadör rullarna. Gissa var gubbstrutten hittade den? Jo inne i ett rede hos de fyra värphönsen som greven och hans grevinna håller vid liv. Antagligen är hönan som trodde att detta var ett ägg, och har ruvat på den sedan sommaren 1956 lika senil som Axelklaffen själv. Nu kommer snart fru och son hem, återresan har i alla fall påbörjats från Jerusalem mot Göteborg. Stilla er, de åker stor bil i kväll, jag har vispat runt med den rosa nere i stan jag.
Dags för en rejäl wirrepinne innan John Blund kommer och daskar till en med sitt bollträ mellan ögonen. Hare så bra.
pappa B

"Genom öronen laddar kvinnor upp"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Käre Bror!
Denna fadäs med min guldrulle har ingenting med mina ca:6000 höns att göra!
Så här ligger det till!
Den unga husan fick till uppgift att rengöra mina älskade Ambmassadeurrullar,
(Obs stavningen)!Nåja,hon fick den ljusa ide´n att tvätta den i 90 grader och detta blev resultatet!

"Saliga äro de träsklalliga,ty de skola icke drunkna när syndafloden kommer"

Greven!

pappa B sa...

eller som Pakko-Magnus sade;
-Saliga äro de flintskalliga, för på dem åker lössen kana.
Det är alltid bra att reta upp dig greven, då spritter det i gammelskånkorna och du får lite luft i lungorna. Skååål på dig din stut!

pappa B sa...

... du menade att rullen krympte i tvätten :o)