tisdag 30 november 2010

Måste nog få över 1000 röster för att komma bland de fem bästa...

Jag antar att byggnadsställningarna är borta i dagsläget. Här var det stor renovering på gång 1996 när kvinnan och jag hälsade på i Athen. Hon med magen i vädret, så "Skogarnas Konung" har varit i Grekland han med, faktiskt. Även om han inte såg så mycket av landet.
Minst 1000 röster för att ha den minsta chans. Jag skulle tro att det är detta som krävs för att vara med bland de fem första i Apollos bildtävling. Ni är jättesnälla alla ni som redan gett mig en röst eller två. Man får ju rösta varje dag fram till och med Luciafirandet. Det ser ut som om jag måste koppla in alla resurser om jag skall lyckas komma in bland de fem bästa. Tror att jag får ta hjälp av den fantasiske Chilipojken där ute i världsrymden, han har en stor bloggmakt den grabben. Det är 13 dagar kvar, säg att 100 av mina web-, blogg-och andra vänner ger mig en röst varje dag, då kanske jag grejar det men det skulle nog behövas ett riktigt ryck för att komma i en bra startposition. Just nu hade jag 52 röster och låg runt 210 plats så det är en bra bit kvar upp till toppen. Man får rösta en gång per dag, varje dag fram till den 13 december, men hur kan jag få mina vänner att rösta på mig varje dag. Tänkte byta ut den solande damen mot en seglande gubbe istället, (om det går) den bilden är rolig så det kanske ger en och annan slumpröst, vem vet? Får väl lägga ut länken på alla mina inlägg och hålla tummarna. Har sänt ut ett gruppmail också och får väl hoppas att några ställer upp där också.
Idag blir det P-fika "hemma hos" lille August igen. Den här gången tror jag att MacMyra också är inviterad. Det här fikat ser vi fram emot då lilla August är en hejare på att baka gott kaffebröd. En utförlig presentation kommer längre fram under dagen. Var nu inomhus och sklulle ni ge er ut så kläd på er ordentligt för det biter i näbben. 12,5 minust utanför pappa B:s dörr, det är inte illa för att vara i november. Vi syns och vi ses och vem vet, vi kanske hörs..
pappa B

Rösta på min bild, snälla!

Inga kommentarer: