måndag 29 november 2010

Nu ligger Surtesjön...

Här står "Länsman" denne bistre figur som har så svårt att pressa fram ett leende. Men idag röck det i ena mungipan på gubben, isen har lagt sig på Surtesjön. Förvisso är det nog mer än riskabelt att ge sig ut ännu, men sjön är i alla fall bunden. Lika många kallgrader veckan ut så vågar man nog hänga på sig skryllan och köpa en burk maggots och traska iväg bort till pisserian.
"Länsman" som även har en oförklarlig passion till angelfiske efter den västsvenska gäddan himlade med ögonen då han var nere och smög vid strandkaten. Och som jag sa i början, man kunde förnimma en liten ryckning i mungipan. Jag vet att det var ett försök till leende, hade det varit sommar kanske det varit en fluga som satte sig under näbben på gubben, därav rycket i mungipan. Men idag var det 7,8 grader minus så flugorna var inte ute och flög. Nu skiter jag i hela värlen oh sätter mig och illbligar på TV:n.
Ha det så in i bänken bra hela surven och jag hoppas att ni röstat fem gånger på min bild. Gör det varje dag fram till den 13 december så kanske jag vinner och ni slipper mitt svammel under en veckas tid...Här är länken till röstningen; ;http://mythos-beach.apollo.se/L7wXN
pappa B

Inga kommentarer: