onsdag 10 november 2010

P-fika med gubbarna, dagens höjdpunkt?

Några större visioner om att genomföra den här dagen finns inte, som synes. En förmiddags fika med "Länsman" och "Lille August" är det som väntar. Man kan ju, utan att ta i för mycket säga att utbudet av vesäntligheter minskar i takt med snöfallet, eller hur? Fast jag vill absolut inte föringa P-fikat med de här två muntergökarna, på något sätt. Gliringarna haglar mellan borden och "påskkäringarna" inne på café Liba. Mellan alla spydigheter så snackas det en del allvar också, inte mycket men ändå. Sen blir det lite spel och hästsnack innan vi skiljs och försvinner som en fis i morgonvinden....för att återuppstå, förhoppningsvis redan nästa dag igen. Lite starkare fika var det vid mina besök här på hotell Dorint i Tyskland. Ett fantastiskt SPA hotell som inte ligger långt från Scandlines färja i Puttgarden. Ett badland som får de svenska s.k vattenpalatsen att se ut som ett badrum jämfört med den här anläggningen. Är ni nere och handlar öl, vin och sprit i Bordershop så ta en extra dag på er och spendera en natt eller två på Hotel Dorint. Jag tror att man kan boka in sig här när man bokar färjebiljetten. Det är inte utan att man längtar tillbaka till bastugrottan med lerinpackning och varma bubbelpooler och vågmaskiner. Dessutom är det väldigt lätt att bli förälskad i servitriserna på detta hotell, det har jag bevis på. Ja, de är både söta och trevliga och numera kan de även blanda till en "riktig" Bloody Mary i baren också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en några kompisar som träffas regelbundet på ett cafe kl 10 och kl 15 de snackar skrattar och fördriver tiden ett tag. Tyvärr kan Jag inte delta där annat på någon enstaka helg och inte på vintern då kommunikationerna sätter stopp vill inte åka kommunalt.
Besse läs mellan raderna här så ser Du en ledtråd

Ghost

Aimogreven sa...

Ja du Besse hemma i Norrland där pumpar vi upp 2 m3 vatten i badtunnan eldar med saxonbjörk kryper ned med kvinnan tittar på norrskenet och njuter.

pappa B sa...

..håll tunnan bubblande, jag kommer!

Ghost mitt privata spöke, jag fattar inte ett skit, men det är kul att se att du är på banan. Lennart Sponton ligger kanske lite risigt till just nu...men?