tisdag 9 november 2010

Men se det snöar, men se det snöar, det är fördjävligt hurra!

..trots uppväxt mer eller mindre i en snödriva så är jag inte speciellt förtjust i flingorna. Använder flingsalt när jag lagar mat, dit sträcker sig kärleken till flingor. I morse fladdrade dessa små vita kalla tingestar omkring runt snorhornet på mig och jag kurade ihop mig inne i Ullaredsjackan så gott jag kunde. Fick en extra kick när jag såg vår SUV på parkeringen, fyrhjusdriven med all teknisk utrustning ger den mig lite extra hopp inför stundande is- och snöhalkiga västkustvägar.
Dessvärre så ligger snön lite längre här upp i Angered, nere i Göteborg var det bara slask på vägen och att hasa runt i det gör ingen människa glad, inte ens -Sveriges gladaste man-, drog på munnen. Nu är man ju ändå förberedd på att detta skall komma, det gör det ju varje år (det är bara stadens styrande som överraskas)så att tagen på sängen det blir vi inte. Fast medge att det rycker i reslusten då man läser att det är 28 plusgrander på Kanarieöarna? Väderlekstjänsten har gått ut med klass 2 varning så tag det försiktigt i kväll/natt.
pappa B

Inga kommentarer: