torsdag 18 november 2010

Tuppen gal i morgonljuset - nu har alla lämnat huset!

Fasiken vad poetisk man blir så här nära jul. Orden bara strömmar fram, även för den här lille timide och blyge farbrorn. Idag blir det en vilsam dag (hoppas jag) Skall snacka med min lilla Gunilla på Däckfirman. P-fika med gubbligan, skriva lite på datorn och spela Far Cry 2, skjuta lite värstingar och köra jeep bland sanddynor och urskogar. Ett mycket roligt spel då man har massor av vapen att välja mellan och en ännu större skara fiender från alla håll och kanter som har som sin största uppgift att blåsa bort dig från spelkartan. Men aktare vad de missar. Jag ligger med min automat med kikarsikte och plockar dem en efter en. Flyttar mig ett par hundra meter och plockar några till. Hittar lite diamanter under resans gång och köper nya, bättre vapen och mer amunition.

Moderata politiker ljuger om betalstationer i centrum. Om nu detta är någonting nytt, att politiker ljuger, det vet jag inte men att genomföra någpot som folket i Göteborg med omnejd inte ha fått vara med om att bestämma, det är för bedrövligt och visar på maktmissbruk av största sort. Den största boven är de som skramlar omkring i knappt körbara gamla, rostiga Saab och Volvo, miljöpartisterna, de smilande trädkramarna som går vilse om de kliver utanför gångvägen i stan. Pellejönsar som vill att bensinen skall kosta minst 25 kr/lit. och att alla skall åka kollektivt. Miljöaktivister, ett lika fult ord som "Fuck you" poppar upp som svampar ur marken bara för att de får vara med och synas i tidningarna, fastbundna i någon producerande fabrik eller orginellt träd nära en motorväg.
Här i vårt område källsorterar vi, eller rättare sagt gjorde det. Men en dag när jag stog och tittade på våra sopgubbar och såg hur de hanterade de olika kärlen med sorterade sopor så slutade jag. Allt, precis allt tömdes ner i samma tratt. Matavfall, järnskrot, pappkartongen, brännbart, wellpapp hela skiten gick ner på samma ställe. Ett politiskt utspel från storebror som vill få oss att tro att vi gör någonting bra, och vi lyderav gammal vana. Visst sopsortering är bra, vi kan återvinna etc. Det tycker jag också, men då skall även sluthanteringen bli det den avses att vara. Just nu blir den det inte. P.fikat väntar, vi höres.
pappa B

"Jorden är allid frusen för lata svin"

Inga kommentarer: