torsdag 2 december 2010

Ferrys tur att skjuta fullt!

Klockan 17 drar herrarnas skidskytte premiär igång uppe i ett svinkallt Östersund. Personligen sätter jag lovikavantarna (skinnkepsen försvann igår) på att Ferry kommer att knipa en av medaljerna. Skjuter han fullt så vinner han med 23 sekunder. En bom och han svävar mellan silver och guld. Tuffaste emot kommer någon av ryssarna att vara, de tål kallt väder och kylan uppe i Östersund liknar deras träningsförhållande på taigan och steppen borta i öst.

Själv skall jag masa mig ner till den centrala staden och göra upp lite semesterplaner inför den 25 januari då vi räknar med att ge oss iväg till värmen (inte vinsten i Apollos tävling. Där är det nog redan kört som det ser ut. Hinner aldrig ikapp dem som ligger i täten) Eftersom det är så svagt inslag av araber här i Angered så tänkte vi ge oss iväg till Egypten, Hurgada med Fritidsresor. Kommer givetvis att förse er med lite text och bilder därifrån under resans gång. Tar med mig "prinsessans" lilla bärbara. Har ansökt om att få låna den varje dag så det skall nog greja sig med rapport ifrån sanden, havet och kamelerna.

"Länsman" skall besikta bilen idag så han har sovit oroligt i natt. Går just nu runt och biter på naglarna inför besöket borta i Tagene.. Jag kanske hittar något roligt att berätta om nere i stan, under alla förutsättningar gör jag, som Nacka Skoglund sjöng, jag kommer tillbaka, jag kommer tillbaka, av någon anledning så gör jag faktiskt det....
pappa B

"Vin och kvinnor gör visa män galna"

Inga kommentarer: