tisdag 28 december 2010

För exakt 10 år sen.


..tog jag den här bilden nere vid min dåvarande lokal på Hisingen. Det var Milenniumskifte, Göteborgs stad hade satsat på ett enormt timglas med laserteknik och på kvällen den 28 december innan jag skulle åka hem så riggade jag upp stativet och tog bilden på timglaset. Platsen rymmer mycket dramatik, för mitt emot våra lokaler så låg Backa Teatern och det hus där 63 oskyldiga unga människsor miste sina liv i "Backabranden". Tragik och mystik på samma gång. Idag för exakt 10 år var världen beredda på att allt skulle slockna, datorerna skulle sluta fungera, tekniken skulle få sitt elddop, tidena skulle förändras? Men vad hände, jo inte ett skit! Datorerna gick, spisen där hemma fungerade och allt var som vanligt den 1 januari 2000. Sen kan man ju undra om det blivit så mycket bättre, kanske, fast egentligen är dessa förbättringar så marginella att det inte påverkar en lönnfet gubbe från den lilla pionjärbyn Porjus uppe i Lappland. Snart byter vi ut de första 10 åren på tjugohundratalet och kliver in i år 2011. det rullar på, förmodligen som det skall göra år efter år och dag ut och dag in. Förhoppningsvis kommer jag att lägga ut någon fyrverkeribild från GP:s nyårs skjutande nere vid kajen, även den här gången. Jag känner mig mycket belåten, jag har haft över 73000 besök på min blogg, det känns verkligen uppskattande och innerst inne i mitt ålderstigna hjärta värmer detta skall ni veta. Att så många har valt att läsa mitt svammel under året tycker jag är ganska fantastiskt. Dessa siffror ståtar förvisson Blondin-Bella och de andra modebloggarna med per dag (en dålig dag) men det rör inte mig i ryggen. Jag är väldigt glad över de läsare jag har det skall ni veta. Tänker inte önska er ett gott nytt år ännu, jag håller inne med det. Vill bara att ni skall veta att jag tycker om er hela gänget där ute i pereferin, vart ni än håller hus.
pappa B

Inga kommentarer: