tisdag 28 december 2010

Lite omkring bilder från livet hos pappa B

arnen spända av förväntningar inför julafton kan inte sova utan smyger in till oss, somnar om i våra sängar och bakom "Skogarnas Konung" under klädhögen ligger de två 26" TV_apparaterna de ska få senare under dagen. Tänk att nästan ligga och sova på julklapparna utan att veta om det.
..att ha en 12-årig dotter med humör som en retad iller är inte det lättaste. Mamma fixar det ganska bra medans jag har våldsamma problem att tackla både henne och hennes idéer. Nåväl nu skall rummet göras om och det sköter flickorna själva. Bägge två är otroligt duktiga, även den lilla sprättan på att både måla och tapetsera och idag är hennes lilla rum svart och zebrarandigt. Den lilla IKEA-byrån målades om i svart och den nya TV-apparaten står blank och fin på sin plats liksom Wii-spelet, svart givetvis. Nu väntar jag bara på att det skall släpas hem en pojkvän, svart givetvis? Annars matchar han inte rummet, hm..det var faktiskt lila tidigare, vilken typ hade passat in där?
Varje år de senaste fem, har vi lagt puzzel. Köpte sju stycken 1000-bitars med motiv av den holländske tecknaren Jan Van Hasteren till extrapris för fem år sen och det är banne mig inga lätta grejer det här. Men vad kan vara mer rogivande för en olycksalig ande som pappa B än att sitta och lägga puzzel? Trollen är med i början men sedan droppar de av då det börjar kärva till sig. Ett glas gott rödvin och lite julgodis håller korpgluggarna på vid gavel och efter några dagar så ligger det klart på köksbordet och puzzelmattan. Hittade faktiskt två kantbitar som jag gett mig fan på att de blivit kvar i plastpåsen som jag redan slängt. Phu!
pappa B

1 kommentar:

LJ Media sa...

Kanonläcker tapet. Jag körde ungefär samma stuk i vardagsrummet innan jag skaffade kristallkrona.