söndag 19 december 2010

Idag kommer det att göra ont!

Äntligen! Jag har, trot eller ej varit mycket nära den svenska damhandbollen under massor av år. Ägde en gång i tiden en tidning tillsammans med en god vän 3-2-1 hette den (en uppställning i handboll). En tidning som bara handlade om damhandboll. Under många år var jag med på innerplan i de stora kvalen, turneringarna, landskamperna både i klubblagen, elitserien och inte minst landslaget. Äntligen! Efter mycket svett och tårar kan ett svenskt landslag i handboll åka hem med minst var sin silvermedalj i trunken...Grattis, ett djävla stort grattis flickor.
I morgon väntar ett mycket revanchsuget norskt gäng. Taggade till tusen efter utskåpningen av Danmark i eftermiddag. Taggade efter förlusten mot Sverige för ett par dagar sen, på hemmaplan. Taggade att bevisa att de fortfarande är "stora syster" då det gäller handbollen i Norden. Nu skall jag gå och sova, drömma om att Thorstensson & Co vinner EM-finalen i multiarenan i Herning. Friskt påhejade av minst 10.000 danska och svenska supportrar. På bilden här under ser ni svenska Sara Eriksson bli ihoptryckt rejält i Budapest under ett EM-kval. Då sa min kollega, själv en tuff och duktig handbollspelerska -Det skall göra ont att spela handboll. Det kommer det att göra hos våra svenska tjejer i morgon, var så säker.
Att Ferry denna morgon sköt till sig segern i skidskyttesprinten, det skiter jag i. Han har underpresterat så många gånger tidigare så någon gång måste han väl ha turen att lyckas. Gubben Södergren blev 6:a i franska La Clusaz det är också värt ett grattis! Skidskyttedamerna lever i trans över den späda lilla finspetsen Mäkäräinens framfart både med skidor och bössa. De åker runt med hängande läppar och tar in för mycket luft. Dalkullan Anna Haag kom tillbaka med bravur efter förkylningen och blev sexa, hon med då damerna körde 15 km, även det i Frankrike. Bra jobbat det också.
I morgon blir en ny dag framför TV:n, måste vila lite så jag orkar att sitta så länge. Natti på er mina vänner.
pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.
Ser du sett på sporten i går ja...

Handbollen ja, jo där tror jag de norska tjejerna vinner. De kommer tvåla till svenskorna rejält. För nu är de svenska damerna så självsäkra på att vinna så det blir oförsiktiga.

Skidor får jag se på idag. Skidskytte blir det då mest.
Så får vi se hur det går.
Nu ska jag ut och fixa mina lussekatter.
Så man får nått snadder till kaffet alltså.
Ha det gott och njut av 4:de advent.
Klems Synnöve.