fredag 3 december 2010

Ny dag - nya äventyr!

Några hårresande saker lär inte fylla den här dagen. Inte vad man kan se så här långt i alla fall. Kvinnan och barnen har kommit iväg i god vigör och själv har bägge ögonen sprättat upp. Skall ut och skrapa fram Suvven och dra mig iväg ut till Biskopsgården igen. Skall göra ett reportgae på en liten pizza på Väderbodarna. Kan inte få håret att resa sig speciellt mycket.
Men jag åtevänder ganska snabbt tror jag och då blir det scanning av neg. ända fram tills dess att skidskyttet börjar,

Skall fru Ekholm ta guldet?
Måhända att "tant Zidek" vill ha ett skott med i detta och klarar de två svenskorna av den unga, hungriga fransyskan? En urförbannad Tora Berger från den norska förläggningen missade totalt vid premiären och vill säkert förbättra sin statistik. Spännande blir det i alla fall och jag sitter limmad framför burken.

Mildare väderlek gör "Skogarnas Konung" besviken. -Nu blir det problem med isarna pappa, sa han innan han drog iväg ner till spårvagnen och skolan inne i stan. Hans sikte är nu väldigt fokuserat på vinterns isfiske.

Gryningspyromanen fast - igen?
Återigen har eldfluktaren tuttat på och är nu misstänkt för en ny mordbrand. Den här gången var det brand i ett flerfamiljshus i Ystad och där fanns 32 personer. Om den här djupingen nu är så fäst vid eld så bind fast fanskapet och sätt fyr på honom. Då får han ju en väldigt närkontakt med det han älskar mest av all, flammande varma lågor. En klar besparing för samhället dessutom
Jag dyker upp igen när jag återvänt från stekoset i pizzerian.
pappa B

"Koka inte förrän du fått en gryta"

Inga kommentarer: