måndag 13 december 2010

Ny premiär i morgon - Lille august skall starta sin pimpelkarriär!

I morgon blir det en ny premiär på Surtesjöns is. Då skall Augst den lille sitta på sin nyinköpta ryggsäck, sätta på sin första maggot (det lät inte speciellt bra) fästa fast sin första maggot (låter bättre) på den lilla trekroken under balanspirken. Spotta tre gången, tvi, tvi, tvi och så börjar allvaret. Han får låna min borr så han kommer åt vattnet i sjön. Lilla Stina kommer säker att svansa omkring bland oss gubbar. MacMyra kanske kommer med och "Länsman" likaså. Vi får väl se. Annars genomför vi det själva. Håll tummar och tår att lille August får fina fiskar så att tanden blir blodad på allvar. Vi syns och hörs i morgon. Natti, natti.
pappa B

2 kommentarer:

kockajäveln sa...

skedde en festlig sak nyss..på frisim så uppdaterades ditt namn sveriges gladaste man när jag pingade min blogg..men klickade man på ditt namn så kom man till min blogg..hehe

pappa B sa...

..ser man på Chilipojken kikar in! Vad kul, ja då får vi väl pinga på med varandra då, det kanske är en nya variant, gissa vem du kommer till?
Allt väl med dig hoppas jag?