måndag 13 december 2010

En julklapp jag ser fram emot -varje år!

Min fantastiska hustru vet att jag har viss förkärlek för singel malt. En god wirre pinne sitter alltid rätt. Hon vet vad jag uppskattar mest men ibland överraskar hon med att duka upp med helt okända men hitintills verkligt goda märken. I år har jag en Macmyra Special 03 på önskelistan men även deras Brukswiskey som fått rosor av kritiker världen över ligger med som reserv. Några av kompisarna ifiskegänget är också wirrefanatiker i alla fall lille MacMyra himself, Naturligtvis så får vi ta bussen upp till pimpelhålen någon dag och förse oss med en liten wirreplunta med de gyllene dropparna i. Har vi nu lussefikat så får det väl bli en adventskask nästa gång. Det är ju nerförsbacke hem så det ordnar sig nog. Det blir värre för MacMyra som har både nerför, uppför och mitt emellan på sin väg hem till boningen. Men det får bli en helg så kan vi beställa hämtning.

Inga kommentarer: