onsdag 1 december 2010

Om en timme drar skidskyttecirkusen igång!

Då stängs resten av världen ute för pappa B. Då är kaffet färdigbgyggt, bullen uppskuren, ungarna portförbjudna och fötterna upphissade i massagefåtöljen. Sen öser vi på. Mina stora idoler Ferry och fruarna Ekholm och Zidek + alla färska juniorer som jag hoppas man släpper fram i hetluften (då menar jag inte de som haft tre säsonger på sig utan att lyckas) nya friska stjärnor, lillasyster Jonsson till exempel. Visst tusan måste det smyga omkring några herrjuniorer också? Varför är förbundet så tysta, varför går de inte ut som tyskarna gör för att få fler unga åkare intresserade av sporten?
Nåja, skit samma, detta är ju inte mitt problem, nu kör vi så det ryker. Idag i premiären är det myggfritt, minus 15 kanske och absolut inget väder för snabb skidåkning och skytte med stela fingrar. Nu blir det så att våra svenska toppnamn vinner på hemmaplan. Jag sätter min slita skinnkeps på detta ( den skall ändå slängas nästa vecka, skall bara försöka få loss flugorna som jag haft fastspända i svettremmen, just det, sådana man fiskar med givetvis).
Är ni på G, sätt er nu oavsett om ni är hemma, på ålderdomshemmet, på jobbet, i sjuksängen eller på baluns med grannens fru. Slå er ner och häng med ute i spåret och på skjutvallen. Östersund och världen, här kommer vi
pappa B

Glöm inte att rösta!

Inga kommentarer: