måndag 6 december 2010

Skyltvinnare, snöblask och jag mår som ett isterband!

Det började med att jag tog en svartvit färgbild nere vid spårvagnen Sen åkte jag till Olskrokstorget och tack vare en mycket duktig spårvagnsförare (8:ans vagn frå Angereds centrum) så undvek vi en rejäl krock då en förmodlige stressad varubilschaufför körde rakt över spåret vid Ejdergatan. Tog en bild i backspegeln på den duktige spårvagnschauffören i smy, just innan olyckan höll på att inträffa. Tyckte att han körde väldigt bra. Reportaget gick bra, Johansson i Johanssons Skor fick blommor, diplom och lite annat smått och gott. Log och poserade på bild tillsammans med prisutdelarna och en av sina expediter. Allt var frid och fröjd. Prisutelaren, ung kvinna frän GöteborgsLokaler skyndade vidare och jag med.
Hemåt igen genom ett typiskt slaskigt Göteborg och nu kommer det förmodligen att bli 20 grader varmt i morgon. Jag skall ta mig en Alvedon för jag mår förbannat dåligt rakt av. Sedan sätter jag mig framför dumburken och illbligar på någon repris.
Förhoppningsvis överlever jag och återvänder innan dagen övergår till natt.
pappa B

"Hemmets lycka är förnöjsamhet"

Inga kommentarer: