tisdag 7 december 2010

Ovanligt tyst bland kommentarerna...?

Spöket verkar ha fladdrat vidare mot nya mål. Jag har mina aningar liksom några av mina barndomsvänner att spöket avslöjades men, men...Idag skottade jag fram Suvven och körde en runda och brände ett par liter gasolin.
Har spanat på "Länsman" och lille August två dagar i sträck och beskådat deras sk. morgonrundor. "Länsman" den gamle geten han promenerar samma runda varje morgon. Det har gubben gjort i 17 år så flitigt att det har blivit en gåränna utefter stigen runt sjön, på asfalten har inga spår nötts in. Lille August däremot är en riktig fuskare. Sedan man började dela ut Metro så avviker den lilla gubbskrutten redan efter halva vändan, det blir minus poäng i dagboken för detta och två dagar i rad har jag sett kepsen på den lille gubben då han försvunnit mellan husen och snödrivorna. Hoppas nu att lite av snön smälter undan och att det kommer en sjuhelvetes köldknäpp, oavsett varifrån den kommer så att det blir lite bättre kärnis. Då sitter gubben och junior ute på Surtesjön, fastfrusna på varsin skrylla med thermos, smörgåsar, en burk maggot och ett sjutusandes humör. Då skall det bli nytt abborrerekord. Givetvis tror alla de andra gubbarna att det skall bli de som tar det men pappa B vet bättre. Rekordet kommer att ligga i hans händer även efter årets vinterfiskesäsong. Det sätter jag långkalsongerna på. I detta eminenta nöjespalats, mitt i det centrala Göteborg, närmare bestämt restaurang Palace i Brunnsparken skolen pappa B idag under eftermiddagen inträda för att tillsammans med några andra suputar testa Snälleröds julsnapsar, hick!
Jag lovar med korsade fingrar att jag skall beskriva detta i text och bild efter bästa förmåga när jag återvänder till hemmet och denna datamaskin. När det blir exakt låter vi vara osagt. Nu skall jag förbreda mig genom att göra en armhävning, lyfta 10 kg hanteln 163 gånger med högerarmen samtidigt som jag stöttar mig mot bordskanten med den vänstra. Några, cirka 219 snabba knyck med huvud/hals för att leda upp gångjärnen mellan huvud/hals skall genomföras i ganska snabb takt. Därefter är jag nog lagomt uppvärmd för snapstesten. Eller vad tror ni?
pappa B

"När värdinnan är vacker är ölet alltid gott"

4 kommentarer:

ena sa...

Tack för sällskapet på
Palace -suputar blev vi allihopa ;)

enasmattankar.blogspot.com

pappa B sa...

ja det stämmer, men goda supar var det i alla fall, eller hur?

ena sa...

verkligen, kan inte tänka mig några andra nu till julens begivenheter :)

har en dotter som bett om lite vägledning om snapsens betydelsen till julmaten iår, blir perfekt :)

pappa B sa...

Ja det var ju ett fint tillfälle att samla på dig lite, både fakta och smak. Stoppar in din länk på min blogg i morgon. Kram