onsdag 29 december 2010

Två dagar kvar, sen väntar Egypten!

Två dagar kvar på det här året. Sen är det 24 dagar tills vi stciker till Hurgada, hela gänget. All inclusive, varmt (förhoppningsvis) Vi tänker inte ta oss dit med båten och handduken på bilden, den bilden tog jag i Grekland för 13 år sedan. På den lilla vackra ön Poros, en blå/vit pärla med små mysiga restauranger och glada greker....
"Prinsessan" är si så där intresserad, hon är 100 på att vi alla drabbas av salmonella och tillbringar hela vår semstervecka på hotellets toaletter. "Skogarnas Konung" är mer optimistisk och snackar hela tiden om ny snorkel och en undervattenskamera. Mamma längtar sill solen och själv känner jag mig som 1X2, helgarderad. Kan inte ligga i solen, blir tokstressad av att ligga och svettas i en solstol, är en badkruka sedan barnsben och går sällan ut på djupare vatten än att det når upp till knäna, har besökt Egypten vid ett par tillfällen och älskar deras mat och det blir väl till att plocka med sig en bunt deckare, stråhatten och medelst ett skvimpande rödvinsglas slå sig till ro och försöka få veckan att gå. Med handen på hjärtat hade jag nog hellre åkt upp till Porjus och pimplat på Storlule! Men vinsten från Sverigelotteriet låg hos Vingresor och då var detta det bästa alternativet. Tillägget för att få med hela familjen blev inte så högt heller utan det klarade vi av.
Köper med mig en riktig flaska wirre för det som serveras på hotellen och kallas för wiskey i Egypten, är rena kamelpisset. Går inte ens att putsa glasögonen från Claes Ohlsson med.
Känner mig betydligt vassare idag så att det syns en ljusning inför årsskiften i alla fall...Går nu och lägger mig.
pappa B

Inga kommentarer: