onsdag 5 januari 2011

Fler besökare, jätteroligt!

Om jag jämför med december 2009 och i år så har jag haft 291 fler besökare. Då hade jag 2.816 och i år hade jag 3.107. Nåväl, det kan ju vara samma besökare som tittat in fler gånger fast jag hade mindre inlägg i nu än under 2009.

Men...mindre kommentarer 2010 än 2009 det gör mig lite konfunderad. Det måste jag försöka ändra på. Sedan måste jag skärpa till mig rejält och göra fler besök hos mina egna bloggvänner i år. Där skämms jag lite för att jag varit så slö den sista tiden. Uppryckning pappa B. Man skall ju inte börja ett nytt år med bakläxa, men det känns som om jag förtjänar detta.
Fick ett mail från sultanen Abdullha de La Cruiz att de har ställt ut solstolarna nere i Hurgada, rensat poolen, bytt kökspersonal och startad luftkonditioneringen i en av familjerummen. De vet man andra ord att jag och min trupp är på G. Den 25 januari lyfter vi förhoppningsbis från Landvetter med destination Egypten! Har packat ner miniskidorna utifall det skulle snöa där när vi kommer, vem vet.

Skall nu ringa till ett serviceföretag som kommer och ger mig starthjälp. Asiatebn har blivit batterilöst under den långa stillheten då jag legat för ankar. Inte en gnista fanns det när vi skulle ut på shoppingturné "Skogarnas Konung" och jag. Men vi har någon form av försäkring som gör att man lyfter luren och bilen startar, praktiskt va?
Vi höres under dagen. Glöm inte bort längdsprinten i Tour de Ski och skidskyttestafetten klockan 17 i eftermiddag. Hej svejs i lingonskogen
pappa B

3 kommentarer:

Skatan sa...

Sååå ... du skall ut på vift. Till Egypten. I jobbet vad jag förstår?
Jag har aldrig varit där men vet ju att det är ett fantastiskt land med urgammal kultur och vår egen västerländska kultur har ju haft en del att hämta därifrån också (Moses du vet ... )
Själv åker jag till Thailand och hälsar på Sonen som är där med sin fru Pa och deras lilla Alice och hälsar på svärmor i byn. Vi åker till byh först men sedan drar vi till en av öarna (Koh Chang) för att bada och njuta av deeet livet också.

Ha det gött ... och God Fortsättning.

Kram!

kockajäveln sa...

Ja du é é inte den ända som inte vart så "aktiv" när det gäller att kommentera inne hos andra. Jag har vart värre än jag vart på länge. Har iofs "rest" runt bland alla bloggar jag kunnat hitta och skrivit en sådan klassisk rad som fått dem att komma till min och kolla runt lite..hehe

Ja guld medlem blir du ju när du uppnår ett visst antal poäng. Tror det é 1500 poäng som krävs för att få guldkortet som numer har guldtext istället för den dära guldbrickan. så du behöver typ bara gå och se 15 100kr filmer ;)
Men sen kan du ju annars handla i kiosken för 1500 kr med..1 kr ger 1 poäng=)

Önskar dej detsamma pappa b!:) 2011 kommer bli ett underbart blogg år!:)

pappa B sa...

Thailand, det tar jag, men bio för 1500 kronor? Så månmg bra filmer produceras inte under ett år :o)
Kul att ni finns mina vänner, var rädda om er...