onsdag 5 januari 2011

Nu är riskokaren i full gång igen...

Jag är mycket glad i vår nygamla Santa Fe. Igår när vi skulle ut på äventyr "Skogarnas Konung" och jag så var den stendöd. Bestämde mig för att låta den stå, timmen var ändå ganska sen så vi skulle lösa detta idag istället. Ringde till P-Assistans (ingår i hyran) och plötsligt stod det en mycket trevlig dalmas från Älvdalen utanför den slocknade asiaten med jättelånga startkablar och ett brett leende. -Du har visst lite problem, sa han och såg plirig ut. Startkablarna kopplades och innan jag fått nyckel i tändningslåset satte bilen igång med full siren och blinkande lampor. Jag har ett inbyggt larm i skrället, det hade jag ingen aning om!!! Naturligtvis hade detta satt igång och startspärren hoppat in och där stog jag och trodde att batteriet var tomt. Det var skallen min som var tom. Ett klick med nyckeln, bilen tystnade och det vara bara attt vrida om nyckeln och Brrrrr, asiaten spann som en siamesisk katthona igen. Vilken lycka!
"Skogarnas Konung" och jag åkte ner till XXL för att inhandla ett stycke luftpistol mod. Smith & Wesson, kolsyrepatronner och kulor. Rak i ryggen som en fura bar han påsen till bilen och utan att blinka lät han sina julklappspengar försvinna i den mycket vackra och snälla kassörskan Mikaelas kassalåda. XXL är en bra affär, det är stort ett otroligt brett sortiment och även en rätt skaplig avdelning för fiskegrejer ståtar man med. Även om grabbarna på El-Ges fortfrande i god kamp med grabarna ute vid Björlanda brygga ligger snäppet före då det gäller utbudet, servicen och läget. Priserna är nog ungefär detsamma, men på ett storköp, även om det omfattar Jakt, fiske & Sport gör man ju verkligt stora inköp så att priserna kan läggas på en lägre nivå på vissa prylar. Men det gäller att handla som man gör med matkassen, lite här och lite där när man ändå passerar affären.
Nu är truppen samlad här hemma, kvinnan har några dagar ledigt, trollen sitter i var sitt rum och det kanske blir en ny tidig kväll för gubben. Vi hörs väl i morgon igen. Då skall det längre distansloppen avgöras nere i Italien.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Bernt för en mysig stund vid datorn det är gott att se att du är fri från din influensa. Nu så är glöggen varm så jag dricker den och ser på skidskytte det blir spännande.

pappa B sa...

Och vliken succé det blev sen. Guld till våra flickor. Det hade jag inte ens vågat drömma om. Drick inte mer glögg för det är farligt för damer från Trinidad, de blir så vilda har jag hört!