lördag 1 januari 2011

Ny dag, nytt år och nya friska tag


Krutröken över Angered har lagt sig. Kvar är bara spåren av pinnar och papphylsor som fulla firare inte orkar bära med sig och slänga i soprummet. 10.000-tals bidragskronor blåstes iväg över Nordost när folk gick loss för att fira in det nya året. Som synes på bilden ovan har vi inte mycket att röja upp här hos oss. Äpplet har vi tuggat i oss så att hälsan skall bestå under det nya året. Även om starten blev lite vissen för min egen del

God fortsättning appropå nytt år. Jag hoppas att ni vaknat utan allt för mycket dunkanade i hatthyllan. Att samma figur som du gick till sängs med i fjol ligger på din arm idag egen. Nu laddar vi upp för nya friska tag, spottar i nävarna och travar på.
Tour de Ski fortsätter nere i Tyskland och idag är det jaktstart, bra läge för Kalla & Hellner som blev tvåa respektive vann i gårdagens prolog. Jag rapporterar till den nya sportsajten -Webbsporten.se- både skidor och skidskytte så jag bänkar mig snart med en kopp te och lite goda mackor (andra sittningen) för att följa våra svenska längdåkare. Solen skiner över Surtesjön och abborrarna växer sig stora medan jag piggnar till
Resten av dagen kommer att avnjutas i halvfart med kvinnan. Trollen har fullt upp med sina åtagande så dem ser vi bara fläckvis under dagen. Nu rullaer vi vidare och jag har vänt blad i almenackan. Hej världen här kommer pappa B med nya friska tag!
pappa B

"Den som motsäger en dåre blir snart gammal"

Inga kommentarer: