söndag 2 januari 2011

Puzzlandet fortsätter...


Sakta men säkert framträden den olympiska arenan med det mest fantastiska idrottsutövare, den berömda hajfenen, halvnaka mamseller och inianer, krigare, till och med svenska dragkampare? Denne holländske konstnär Jan Van Haasteren gör de mest fantasiska bilder. Halva vårt stora köksbord är täckt av puzzelmattan (vi kan rulla ihop den när vi måste duka stort, annars käkar vi inne i finrummet).
Gubben börjar piggna till och snart sitter jag på Surtesjöns is igen med junior moch "Länsman" på skryllorna bredvid.

Ryssland sjunker på börsen, kolla in era PPM-pengar så ni inte tappar allt över en natt. Bolsjevikarna har pluggat sina oljeledningar och då blir det rassel på börsen. Säkraste korten är att växla in kronorna i papperspengar och ha dem i madrassen.
Livet börjar rulla på och det är fantastiskt vad snabbt man accepterar ett helt nytt år? Jag har till och med skrivit 2011 både med vanlig penna och med knapparna här på tagentbordet utan att missa. Så det kan bli.
Jag hoppas att alla ni mina vänner har haft en helt fantastiskt fin jul- och nyårshelg. Det har varit kort helg inte många så kallade "klämdagar" men det verkar ha fungerat i alla fall. Trettondagen blir bättre, fyra dagar på raken tror jag gumman yrade om.
Emil Jönsson vann sprinten i Tour de Ski och gjorde historiens roligaste segergest! Sköldpadde modellen kallar jag det. Charlotte Kalla slutade 11 och fick några bonussekunder för det. Hellner gjorde återigen ett bra lopp och även om han inte orkade ända fram till sprintfinalen så avvancerade han i sammndraget. Från 21 till 5:e plats. Det är ju nu touren börjar för hans del (specialsträckor kvar) så det ser ljust ut.
Skall nu sätta mig vid köksbordet igen, letar efter en bit på ett strutshuvud....
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År

Ghost

pappa B sa...

Ha ha den köper jag inte Thomas, men tack ändå!