måndag 24 januari 2011

Tala med fiskar!

Vi har en lejonhuvad dvärgvädur som jag kallar för "Bergman". Den heter någonting ullidulligt men jag kommer aldrig ihåg det så jag kallar kaninen för Bergman. En trevlig liten kille, men ful som bara den. När vi kommer in i köket så kommer han direkt fram och hälsar och både jag och resten av familjen pratar med honom som om han vore en hund eller katt (för dom pratar man ju alltid med). Men...nu börjar det gå för långt i alla fall. Igår när kvinnan låg på alla fyra och gjorde rent i akvariet då snackade hon med fiskarna också. Huruvida det gick hem vet jag inte men de följde henne i ett stort stim hela bunten. Förmodligen är det en släng av resfeber som drabbat kvinnan så jag sa ingenting men tänk er själv, en vuxen kvinna som sitter på huk vid ett akvarium och gör rent samtidigt som hon pratar med fiskarna som om de vore små olika barn. Jag tog mig en wirre till och sa ingenting, skakade inte ens på huvudet.
Nu skall jag gå ner i källaren och hämta upp min resväska, köpa ett nytt minneskort till en av de små kameror som skall med till Egypten, växla lite LE-pund och ta en P-fika med MacMyra. Sen...skall jag börja packa. Klockan 04.30 kommer kamraten Lars och hämtar oss för transport upp till Landvetter. Vid den här tiden i morgon svävar vi över södra Tyskland någonstans.
Skall försöka få ordning på de lilla bärbara så att jag kan blogga någon dag från Hurgada, vi får hålla tummarna att både jag och tekniken fungerar.Grabben i skolan och dpottern gick nyss (sovmorgon på måndagar, smart) kvinnar går på full speed och jag sitter här i kalsingarna och bloggar. Fördelningen är perfekt.
Återkommer nog en sväng till innan burken stängs ner för semestevila.
Hej på ett tag
pappa B

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om din kvinna talar med fiskar så behöver även hon en wirre kanske två ha ha ha?

pappa B sa...

Ja, det kanske du har rätt i, skall testa detta när vi kommer hem ;o)

Maja sa...

Ja, vi trivs redan superbra! Vardagsrummet var det rum vi föll för när vi tittade på lägenheten. Resten av lyan är nyrenoverad så vi klagar inte. här kommer vi stanna länge!

pappa B sa...

Lycka till, det såg väldigt fint ut. Tror säkert att ni kommer att trivas där.