onsdag 2 februari 2011

Alla somnade tidigare än vanligt, även pappa B

Under den här veckan har jag sovit mer än under halva december. Redan klockan 22 började ögonlocken vika sig och faktiskt så kändes det ganska normalt att krypa ner under lakanen. Rummet vi fått innehöll ett litet rum med två enkelsängar och ett stort rum med en verkligt bred dubbelslaf. Stor balkong in mot poolområdet och ett stort och bra badrum/toalett. Givetvis var jag tvungen att testa gratisdrinkarna och beställde en gin/tonic, en av mina specialare sommartid. Tonicen smakade tonic och det så kallade ginet smakade fotogen eller dåligt filtrerat hembränt. Den slank ner och ögonbrynen for upp. Paret från Onsalahalvön drack den samme och vi satt tysta och stirrade på varandra kring bardisken en stund utan att säga något. Men av deras ansiktsuttryck att dömma, så förstod jag att de upplevde sama känsla som jag själv. För att sköja ner finkeln tog jag mig en plastmugg öl och förbättrade på statusen med en rom/cola som inte alls var så pjåkig. Valet var gjort. Resen av veckan fick det bli den gamle hederliga Cubadrinken för mig. Som det sig bör i Egypten så heter alla män Mohammed eller Abdulla. Bartendrn i huvudrestaurangen var således kristnad till bägge dessa namn vilket underlättade beydligt vid kommunikation senare på aftonkvisten. Han föll för vår lilla "Prinsessa" och blandade supervackra karamelldrinkar till henne och öste på "Skogarnas Konung" cocacola i mängd. Kvinnan klarade sig undan uppvaktningen ganska bra och gav sig på paraplydrinkslistan i stället. Hon han inte med hela listan innan vi skulle resa hem. Svagt!
Standardbilden på alla semesterresor. Pappa B och tröjförsäljaren. Den här gossen var trevlig och glad vilket innebar att han gjorde fina affärer med mig. Själv köpte jag en Ed Hardy tröja som aldrig kommer att kunna tvättas för alla pärlor och broderier samt en supersnygg Billabong i riktig Egyptisk bomull. Den är moroten som skall få mig att förmiskas i storlek runt midjan innan sommaren 2011! Priset omräknat i svenska kronor för bägge dessa supertröjor är 191 kronor, prutat och klart.Berätta detta för de som säljer märkerna här i Sverige.
Den här lilla skiten ställde till med problem redan första natten. På ryggen, vänster underarm, mellan ring och långfinger, på fotbladet, vänster fot och på höger axel sprutade fanskapet in sitt gift och kliande bulor av stort format växte upp morgonen därpå. Vit tigerbalsam och salubrin höll det hela i scahck. Moskiten förvandlades till en klick mos och sprättades ner i papperskorgen före frukost samma dag.
Ett fantastiskt vackert poolområde med två stora pooler, en barnpool med en slinga i vilken de som kunde simma förpassade sig till poolen med tre vattenrutchkanor. Jag promenerade omkring i rännan lite fram och tillbaka till de soldyrkande ryssarnas muntra tillrop! Vad de skrek om vet jag inte, men de verkade trivas och det gjorde jag med. Den första dagen var till ända och solen trillade ner bakom muren mellan hotellen. Som vanligt är en solnedgång samt en soluppgång någonting extra nere i öknen. Inte bara detta att det går med en sjuhelsikes hastighet, det är vackert också. Vi syns kanske i morgon, hoppas jag i alla fall.
pappa B

2 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Härligt verkar ni haft. Poolerna verkaar sköna men undrans vad de skrek..... lite knepim.mgt när man inte kan översätta. Mina grabbar kör med hemgjord finska, de läser instruktioner på finska och sedan pratar de. Tur att ingen förstår dem.
Ha det gott
Yvonne

Anonym sa...

Verkar vara en fin pol att vandra i jag tror att ryssarna var avundsjuka
Sigge.