söndag 20 februari 2011

...det gick inte att hålla sig ifrån sjön!

Det här är sog segraren då Rannebergens Sportfiskeklubb avgjorde sitt KM uten på Mölnesjöns is. Veijo en redig fiskarfinne nöp till direkt när tävlingen började och hivade upp regnbågen. Fin söndagsmiddag var räddad och jag förmodar att han fick ett fint pris av klubben?
Lelle Hebbe han tränade på lyft från is och flaxade med sina armar i bästa fiskmåse stil. Jag tror inte att han fick någon fisk för djurvän som han är så sätter han inte alltid krokar på sina pilkar och drag. Korv med bröd fick han i alla fall, det såg både jag och "Skogarnas Konung".





Ännu mer finsk SISU den här gången i form av Raimo uppklädd i värsta Grönlandsmundering. Vet inte om han lyckades lura någon fisk denna småkyliga söndag. Men han verkade triva och den nya borren verkade fungera för han hade i alla fall fått ett hål att släppa ner pilken i. Vad han fiskade med vet jag inte men jag tror att de fiska grabbarna körde med makkara hela gänget.
Ordförande och sekreteraren i klubben bjöd på korv med bröd och osaltad Festis för de som var sugna (och de var de) Åtta fiskare från klubben ställde upp, inte något att skryta med men bättre än ingen alls. Varför inte vi var med? Ja vi gick ur klubben förra året så vi fick agera åskådare i år, men det gick bra det också.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Även om ni inte fiskade så hade ni ju i allafall tur med vädret trots kylan det fanns ju tydligen korv till er ochså.

Sigge

pappa B sa...

Absolut, men vi tackade vördsamt nej! Indragning av bukfetta pågår!