torsdag 24 februari 2011

Etta, trea och femma i finalen! Vilken VM-start

Säg Marcus Hellner som sprintvärldsmästare! Ja idag kan vi göra det, med en enorm känsla. Han utklassade hela sprinteliten. Han stck i backen och sedan hade resten av fältet inte en suck. Uppkäftige Northug lyckades pressa sig förbi Emil Jönsson på upploppet (synd)och räddade silvret åt Norge, Emil trea och Jesper Modin körde in som fin femma. Årets VM har börjat med två medaljer, en av ädlaste valör och jag tror att spelens kung och drottning redan idag har visat upp sig för skidvärldens stora publik! Grattis Marcus och Emil och duktigt jobbat av unge Jesper Modin. Nu måste jag ta mig en wirre till ugnspankakan. Mitt tips sket sig då det gällde damerna då Falk blev vingklippt redan i semin, Ingemarsdotter trasslade till det och KAlla blev instängd på upploppet. Men..då det gäller herrarna så gick mitt tips hem ett guld och ett brons. Att det sedan blev en annan kille som tog guldet spelar mindre roll. Jönsson fick ju med sig bronset och Modin slutade femma. Jag är nöjd, hej på ett tag
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att se Marcus Hellner åka in över målinjen på en skida före Nortug var mycket roligt och att vi sedan även tog bronset och en Norrman på
en passande fjärde plats gorde inte saken sämre. Det var en rolig börgan på VM. Att sedan Kalla blev trängd var synd hoppas det gör henne mer taggad senare i VM.
Sigge

pappa B sa...

Absolut hon får nog mer glöd av fransyskans spårbyte på upploppet...