söndag 27 februari 2011

Nu har jag spelat klart, klipper ATG-kortet!

Ända sedan travsporten startade har det pratas om kuskspel, stallkörningar och uppgjorda lopp. Självklart, i och med att det finns så stora pengar i omlopp, så fuskas det i sporten. Tittar man på hundkapp, där kan man inte stallköra eller påverka annat än att sabba sjävla hundarna. Där finns det ingen ryttare eller kusk som kan påverka. Men som det är i dagsläget så blir det dessvärre mer och mer uppenbart att man kör uppgjorda lopp, Titta bara på helgens sista lopp på V75. Där har man en storfavotit, nedspelad till 1,50 knappt och vad händer då? Jo ekipaget kör till ledning och bakifrån kommer häst nr 14 via fjärde spår, genom hela sista kurvan och blåser förbi på upploppet. Kusken bakom favoriten verkade ha somnat i sin sulky för han lyfte inte ens tömmarna för att mana på sin häst. Här blåste startfältet hela svenska folket på en stor summa pengar. Jag har talat om det här flera gånger tidigare med mina kompisar som är av samma inställning som mig. Nu är det färdigspelat. Chanserna att vinna är lika stora på KENO och LOTTO så jag övergår att lägga mina tior på en Keno med joker i fortsättningen. Travet kan ta sig i röven med en trasig flaska....
Nu blir det cykeltaktik i herrarnas triatlon över 30 km. Tekniken kommer nog inte attr anammas av det övriga fältet och jag tror att både finland och italien har samma tankar i huvudet. Ryssarna har för tunt material men samtliga kommer nog att försöka knäcka Petter Northug innan upploppet. Nu tror jag att de går bet på den uppgiften för hur man än vrider och vänder så är den uppkäftige norrmannen v'ärldens bäste skidåkare. Bäste svenska kan mycket väl bli Rickardsson före Hellner och Olsson och vi skall inte räkna bort Södergren, han kan mycket väl hängåka ända in på upploppet om formen har återvänt.
Laddad med en kopp te och "moster Elsas kringlor" är pappa B beredd att genomföra det fjärde loppet i årets VM.
pappa B

Inga kommentarer: