tisdag 8 mars 2011

Ett saligt velande i partiet...

Inte konstigt att inte konstillationen mellan sossarna, miljöpartisterna och kommunisterna fungerade och det är en herrans tur att detta velande parti inte sitter vid makten. För här vet man banne mig inte om man är kåt eller skitnödig. Just nu florerar det ett 40-tal kandidater som när de blir tillfrågade absolut inte vill ha rollen som partiledanre, men de hänger med på kandidatlistan. Lille Pagrotsky här i väst hoppar upp och ner som grodorna man slår i skallen med läderklubbor på Liseberg. Ena dagen är han på listan, nästa där har man tappat bort honom för att dagen därpå framstå som Västsveriges klraftfullaste kandidat. Personligen tycker jag inte att dagens regering har åstadkommit så mycket man kan jubla över, men jag prisar vår herra att inte sossarna sitter vid makten. De har ställt till med nog djävulskap de senaste 50 åren och fortsätter att göra det utanför cirkusmanegen.
Det skall bli verkligt spännande att se om de hinner plocka fram någon partiledare under 2011. De flesta kandidater har höga odds på Unibet och de andra spelbolagen. Det är bara Svenskaspel som ligger lågt i oddsgivningen.
Skidskytte-VM fortsätter i Ryssland och jag tittar på reprisen på Eurosport klockan 19 i afton. Jag tror faktiskt att Ferry tar en medalj och Fredrik Lindström kommer in bland topp 10.

Nu skall det fiskas så det ryker i maggotburken. Kan ni fatta att abborren gillar de här små krypen så mycket att de riskerar livet för att nypa en?
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas att abborna är på hugget när ni kommer upp till sjön
borra bed stort borr för jag tror att gäddan snart är på hugget vem vet. Ha en bra dag.
Sigge