tisdag 8 mars 2011

Ett otroligt dåligt köp, undvik detta pimpelspö.

Senast "Länsman" och jag satt på isen var det både kallt och blåsigt men vi försökte att komma i lä och satt på våra skryllor, förbannade det dåliga fisket, drack vår medhavda soppa (som jag hela tiden trodde var från Knorr!). Nu har jag sörplat i mig Blå Bands soppor under tre veckor och det tror tusan att fisket sjunker. Nej...ner till ICA och inhandla riktig "sopp i kopp" från Knorr, inte kan man ju dricka detta.
Jag hade ett litet napp som jag slarvade bort och så bomfiskade vi bägge två och således låg katterna illa til. Jag klarade mig men jag vet inte hur det gick för "Länsman"

DÅLIGT KÖP!

Passa er för att inhandla detta spö (finns i tre storlekar, detta är medium) jag köpte ett till mig och ett till "Skogarnas Konung". Han har inte öppnat sitt ännu så jag skall lämna tillbaka det på XXL där det inhandlades. 129 kronor kostade det och detta är rena skiten. Andra gången jag använde det så gick spärren av och rullen är obrukbar. Anledningen till att jag köpte lite större spön (vi fiskar med små lätta spön från Polarvargen normalt)var att jag ville ha en större rulle så att jag kunde få på mer lina då vi fiskar i Mjörn ( 30-40 meter djup sjö).Tillverkaren av denna skitutrustning är Bios i Malung och jag kommer även att reklamera upp till dem. Tacka vet jag pimpelspöt som jag tillverkade uppe i slöjden med två pinnar där man lindade upp reven och ett hål i baken där man kunde stoppa in pilken. Det var grejer det.
pappa B

Inga kommentarer: