måndag 7 mars 2011

Fuffa figuranter och karnevalbrudar

Under NM i bruks 1993 så fanns det en tjej sm var figurat. Jag tror att hon kom från Kungälvs BK, men jag är inte riktigt säker. Hon var mycket duktig och samtliga tävlande var mycket positiva till hennes agerande ute på banan. Skulle du våga ställa dig och veta att en 45 kilo tung hund kommer rusande och om några sekunder sitter han hängande i din skyddsärm? Jag förstår dig, det krävs både mod och kunskap för att greja detta.
Ett annat mod krävs för att dansa runt och vispa med figuren bland tusentals människor under en karneval. Här krävs det också träning och färdighet + en figur som man vågar visa upp. Plymförsedda damer dansar gärna med i bland annat Hammarkullefestivalen varje år. Den här fjäderprydda skönheten dansade fram 2009 framför min kamera, I fjol, struntade jag i hela karnevalen, tycker att det mest är matos och ficktjuvar på plats under de senaste åren. Fast karnevalståget brukar alltid vara fint arrangerat.
pappa B

Inga kommentarer: