torsdag 17 mars 2011

Malmö -utfarten mot världen!

Förvisso finns det vatten från Göteborg som kan oss ut i världen, men det internationella trycket, dofterna och känslan att leva internationellt går inte att jämföra här ifrån Göteborg. Och absolut inte från huvudstaden, den ligger nerbäddad i skuggan och där är känslan större att man närmar sig Sibirien riktigt stor. Nej hur man än vrider och vänder på det så är det Malmö som är utfartsporten mot den stora internationella världen....
själv brukar jag möta upp lilleman Anders och hoppa på en del spännande pressresor just ifrån Malmö och jag får samma känsla varje gång jag kommer dit. Men...så har vi det där med övernattningen. Var skall man ställa väskan medan man tar sig en tupplur? Den här gubben är lite av Malmö för mig. Kenneth, en av rikets förnämsta busschaffisar och dessutom en utmärkt guide och trevlig person när han kliver fram bakom ratten. Han har rattat oss runt hela Tyskland i ur och skur, på bakgator trånga passager och under rusningstid med stressad stadstrafik. Hur säkert och tryggt som helst. För mig är han en stor bit av Malmö. Att de har en förtjusande arena för lek och idrott kan kvetta, att man har så skruvade arkitekter att det sätter spår på husen, det är en annan femma. Säg vad du vill, Malmö är porten ut till det internationella livet, punkt och slut.
pappa B

3 kommentarer:

Aimogreven sa...

Jo jag säger vad jag vill. Porjus är porten mot det internationella livet ta riktning väst sedan vet du aldrig vem du träffar.

pappa B sa...

Grevepojken, Porjus står över allt och räknas inte in här. Projus det är ju platsen på vår jord, eller hur?

Aimogreven sa...

Du talar som en Gud Besse.