torsdag 17 mars 2011

Dagen lider mot sitt slut...

Även den här onsdagen har rullat undan och jag har faktiskt fått ganska mycket ur händerna. Asiaten är lämnad på verkstaden hos Frontbilar ute i Högsbo Industriområde. Reportage om den kommande boxningsgalan -Hisingen Box Open- som kommer att avgöras den 7 maj. Träffat ungdomarna i gruppen "Vår Framtid" uppe i Fritidsgården i Länsmansgården. Hunnit med familjen, spikat fast våra bråkiga ungar på hallväggen skall haka loss dem närmare 23.00 så de hinner sova innan skolan i morgon. Varje gång jag kommer upp till Länsmansgården så får jag en olustig känsla. Minnesplatsen över den mördade tösabiten Elin lyser emot en som ett rop på hjälp. Vart är vårt fina land på väg? En ung flicka våldtagen och avrättad utan någon som helst anledning, mitt inne i ett bostadsområde. Och vad händer med mördaren? Förmodligen får han det bättre än Elins familj som har misat sitt barn/syskon? Det är för djävligt helt enkelt och att inte en enda en av de som sitter och styr inom det rättsliga kan inse att det är förövarna, brottslingarna som har det bättre än offren och deras anhöriga, det är hemskt. Riktigt henmskt. Och lika illa är det att toppadvokater (vet i tusan om jag tycker att de är några toppmänniskor) försvarar skurkarna, gvietvis mot skyhöga ersättningar/arvoden och skrattar åt de små statliga åklagare och försvarare som sparkar sig trötta i skranken runt om i landet för att få banditerna bakom lås och bom. En dag nästa vecka skall jag stanna och ta en bild på det nya lyxhotell man bygger för rättspsyk ute vid Björsared.
Ett annat hotell under uppförande. Det gamla posthuset skall bli nästa stora lyxhotell i stan. Bygget pågår för fullt och man ser hur huskroppen förändras och det står väl inte på innan man kan slinka in och tömma en bägare i någon av de utskänknings ställen som kommer att finnas inne i huset. Bilden tagen med min iPhon45 genom spårvagnsrutan klockan 18.20 i kväll.

pappa B

Inga kommentarer: