söndag 20 mars 2011

Nu är det dags att smyga ner under täcket, är less på lördagen!

...då var min lilla asiat godkänd för fortsatt liv ute på vägarna. Felet som gjorde att datorn på bilprovningen lyste illröd åtgärdades snabbt av verkstadskillarna på Frontbilar ute i Sisjön. Nu är det bara att tuta och köra tills nästa år.

Passade på att titta på en nya Hundaymodell när jag ändå var på plats. Visst tusan är det en snygg bil, håll med om det. Riktigt läcker tycker jag. Fast....asiaten vi har uppe på garagetaket går inte av för hackor den heller.

I Angered flyttar läkarna ut på torget för att ragga kunder. I det stora hela vänder de sig till alla invandrare som inte kan eller vågar ta kontakt med sjukvården. Här pratar man alla världens språk, även lite svenska så det var bara att rulla upp skjortärmen och få blodtrycket kollat. För min del var det gränsfall, men jag fick inte hänvisning till någon gravplats i alla fall, så jag kanske fortsätter att gnata på ett tag till...

pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din asiat går säkert mot ny mål liksom dess förare hoppas du får en rikyigt fin dag. När är turmässan i Göteborg.
Sigge

pappa B sa...

Jag tror att TUREN startar den 24 men jag är inte riktigt säker.
Jag skall lägga ut lite TUR här på bloggen i kväll och då får du alla datum