måndag 14 mars 2011

Roligt med läsare från övriga Europa...

Jag blir så glad när jag ser att det hoppar in besökare från andra delar av vår värld här hos mig. Jag antar att det är svenskar som valt att bosätta sig i andra länder, förmodligen arbetar de för något svensk företag eller så är det gamla stutar som jag själv som valt värmen istället för snödrivorna. Tack skall ni har för att ni kikar in hos mig i alla fall.
Värme ja, när man kikar ut i dimman från sovrumsfönstret så klyvs inte det skrövliga ansiktet av något leende precis. Nej, man undrar om det egentligen skall bli några gröna gräsmattor i år. Fast i grund och botten så vet jag ju att snart slår björklöven ut och när de blir stora som musöron då är det det bästa fisket.
Här hemma har vi inte bestämt oss för några semestermål än så länge. Det lutar lite åt Spanien med hyra av liten lägenhet och tidiga fotbad i Medelhavet, men vi får se. Kart är det att "Skogarnas Konung" och jag skall göra en fiskeresa någonstans, hur långt upp i landet det blir har vi inte bestämt oss för ännu. Tjejerna åker på en shoppinghelg till London (annars får inte vi två fara och fiska. Fiska ja, vi ligger lite lågt just nu, jag skall skriva lite för en nystartad tidning här i Gbg och då får skryllan stå på sin plats. Jag tittar nog in under dagen skulle jag tro.
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

En fiskeresa i vårt vackra land är verkligen något att se framemot så jag önskar er lycka till,Önskar er alla en riktigt bra dag.
Sigge.

Plupps krypin sa...

Det där med att resa till Spanien låter härligt! Gubben och jag har en dröm om att kanske kunna tillbringa vintrarna där när ungarna flugit ur boet. Vi säger att vi säljer villan och bor i husvagn på sommaren och i Spanien på vintern. Men......drömmar bara.
Kram Yvonne

pappa B sa...

Tack för det Sigge

Lilla Pluppen vad vore livet utan drömmar? Det är klart att ni skall fortsätta planera detta. Rätt som det är så sitter ni och lurar i en husvagn medan solen lyser och när snöskottningen tar början så susar ni ner till solen och värmen och er lilla lägenhet på den spanska kusten