måndag 21 mars 2011

Två andelar i en galopphäst...

Ja nu kan man boka in en solstol någonstans i Sydeuropa. Har för 10 minuter sedan köpt in mig med två andelar på en stilig galopphäst i Stall Poseidon här i Göteborg. Det här har jag drömt om ganska länge och när nu chansen fanns så höll jag nästan på att missa den. Jag köpte nämligen de sista två andelarna, phu! Hästen står stallad hos Pia Höibom och jag skall åka ut någon dag med lite bullar till Pia och hennes team och en knippe morötter till hästaskrället, Mossgorda heter valacken

Pia Höiom
45 år. Pia började sin tränarkarriär i Norge 1998 och flyttade hem till Göteborg 2003. Hon har 14 hästar i stallet och ger sina hästar allsidig träning i skog och mark. Det håller hästarna friska och glada och gör att de kan prestera även när de kommit upp i åren. Bit Noble tjänade 115 000 som 12-åring kronor 2010 och har sammanlagt sprungit in mer än en miljon kronor.

”Jag är nog den mest planerande person jag känner. Planerar allt för alla. Har sprungit halvmarathon på 1.46 och kört tjejvasan på 2.30. Även hunnit med ett par triathlontävlingar. Älskar sushi och har varit fostermamma till tonårsflickor i sex år.”

Häst Mossgorda
Mossgorda är en valack som är född på Irland. Han har startat fem gånger i England med två tredjeplatser som bästa resultat. Sin bästa prestation hittills gjorde han i senaste starten.

Man tror att han är bäst på 1600 m just nu, men att han med tiden säkert klarar längre distanser också. Det är en stabil, framåt häst med en fantastisk aktion. Kan vinna direkt när han gör sin första start i Sverige!

Det låter väl trevligt så säg?
Det här kommer att bli mycket spännande och jag kommer naturligtvis att hålla alla mina följare och läsare informerad om vad som händer med min Rixhäst under året.
Bra start på måndagen, eller hur....?
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter fantastigt roligt jag hoppas att det är en lättskrämd rackare så att hästen springer ifrån alla andra, du kanske ska vänta med en morot i målfållan Ha Ha, Spännande det är säkert bätre än att spela på andras hästar Lycka till.
Sigge.

pappa B sa...

Tack skall du ha Sigge du håller väl tummarna!